dopravných bodov v metropole pod Tatrami. Výpadovka z Popradu smerom na Kežmarok je každé ráno a potom najmä na obed a popoludní úplne preplnená motorovými vozidlami, ktoré si navzájom bránia v plynulej premávke. Po dvadsiatich rokoch diskusií okolo rozšírenia časti komunikácie I/67 o dva odbočovacie pruhy, okorenených viacerými petíciami nespokojných občanov, na sklonku minulého roku padlo rozhodnutie, že v novembri 2000 sa začne s realizáciou projektu rozšírenia komunikácie. Napriek tomu, že odvtedy uplynulo už viac ako sedem mesiacov, k výraznejšiemu stavebnému počinu vo východnej časti okresného mesta zatiaľ nedošlo. "Na tento rok je vyčlenených zhruba 10 miliónov korún, ktoré máme preinvestovať pri riešení inžinierskych sietí. Napokon, s prekládkou napríklad telefónneho vedenia a ďalších káblových rozvodov sa už začalo. Na druhej strane, verejnosť nemôže tohto roku počítať so zemnými prácami väčšieho rozsahu. Nanajvýš, ak by sme začali s búraním neďaleko cesty stojacich trafostaníc. V žiadnom prípade sa však nepustíme do rozkopávania komunikácie," informoval nás Andrej Dujava, riaditeľ popradského závodu stavebnej spoločnosti Slov-via, ktorá po nedávnej fúzii s miestnym závodom košického podniku Cestné stavby prevzala všetky ním rozostavané projekty v regióne. "My síce máme kapacity na vykonanie všetkých potrebných stavebných prác ešte v tomto kalendárnom roku, avšak chýba zvyšných 30 miliónov na dofinancovanie diela," uviedol A. Dujava a dodal, že oficiálnym termínom dokončenia stavebných prác je tak či tak rok 2002.
Na rozšírenie cesty I/67 majú zainteresované strany rozdielne názory. Kým časť popradskej verejnosti, predovšetkým ľudia žijúci v blízkosti cesty I/67, ešte vlani ostro protestovali proti stavebným úpravám, od zásahu do komunikácie sa očakáva nielen zabezpečenie plynulosti dopravy, ale aj zlepšenie životných podmienok neďaleko žijúcich obyvateľov mesta. Predpokladá sa totiž zníženie produkcie exhalátov, hlučnosti i prašnosti, ktoré mali na svedomí automobily jazdiace na nižších prevodových stupňoch v pomaly sa hadiacich kolónach. Navyše sa tu tiež počíta s výstavbou dvoch prechodov pre chodcov so svetelnou signalizáciou. Podľa projektovej dokumentácie sa tiež uvažuje, že komunikácia by v plánovanom štvorpruhu mala pokračovať aj ďalej, zatiaľ minimálne do Matejoviec.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.