Tomáš Enge. Tentoraz sa však z víťazstva radoval jeho tímový kolega Justin Wilson, ktorý si zároveň upevnil prvú priečku priebežného poradia šampionátu a českému pretekárovi nechal "iba" tretie miesto.
Trať na úpätí rakúskych Alp nám svojim charakterom sľubovala konečne zaujímavé preteky a svoj sľub začala plniť už hneď v piatkovej kvalifikácii. Tá však skončila prekvapivým výsledkom aj vďaka premenlivému miestnemu počasiu, ktoré ovplyvnilo výsledky. V prvom rade sa tak nečakane ocitli Francúz Sebastien Boudais a Rakúšan Patrik Freisacher. Piloti tímu Nordic stáli až na štvrtom (Wilson) a piatom (Enge) mieste, keď ich o možnosť lepšieho umiestnenie pripravila dažďová prehánka v druhej polovici kvalifikácie. Lenže ani miesto v druhom, či treťom rade nie je zlé. Napokon Tomáš Enge to už tento rok dokázal. A výborný štart sa Čechovi podaril aj na A1-Ringu, pretože zatiaľ čo z tretieho miesta štartujúci Leinders blokoval Wilsona, Tomáš sa vonkajšou stranou pretlačil až tesne za vedúcu francúzsko-rakúsku dvojicu. Freisacher bol však v zákrute Castrol až príliš rýchly a svojim šmykom podrazil "kolená" aj Bourdaisovi. Obaja skončili mimo trať a Enge, vezúci sa v ich závoze, mal plné ruky práce, aby tam neskončil tiež. Z tejto situácie samozrejme ťažili Leinders, Wilson i Pizzonia, ktorý českého pretekára predbehli. To však nebola jediná udalosť prvej zákruty pretekov. Tesne za touto scénou sa totiž odohrala hromadná havária ďalších siedmich vozidiel, ktoré sa zásluhou veľkej tlačenice nevmestili do zradnej zákruty. Na trať preto muselo Safety Car a skutočne pretekať sa začalo až od piateho kola. Hneď v druhej zákrute boli so svojimi pozíciami nespokojní piloti tímu Coca Cola Nordic Racing a obaja sa posunuli o jedno miesto dopredu. V závere piateho kola vyzeralo teda poradie takto: Wilson, Leinders, Enge, Pizzonia, Saelens, Melo a Dino Morelli (ktorý v tíme Astromega vystriedal Fína Mikolu). O tri kola neskôr Melo úspešne atakoval Saelensa a dostal sa na piate miesto. Poradie sa síce menilo aj na ďalších miestach, no nás najviac zaujímalo čelo pretekov. Vedúca trojica sa totiž pomaly odpútala od svojich súperov a po zvyšok pretekov zvádzala medzi sebou veľmi tvrdý, ale korektný súboj v ktorom sa niekoľkokrát zmenilo postavenie na čele pretekov. V cieli bol však nakoniec úspešnejší Angličan, ktorý preťal cieľovú pásku len o necelú polsekundu skôr ako Belgičan. O tom, aký vyrovnaný tento súboj bol napokon svedčí aj časový odstup v cieli tretieho Čecha. Na záver ešte dodajme, že o dva týždne na pretekárov čaká Monte Carlo, ktoré bude nielen prvý vrcholom sezóny ale zároveň aj pretekom pravdy.
Výsledky F3000 (35 kôl): 1. J. Wilson 51:57,144 min. (174,7 km/h), 2. Leinders + 0,455, 3. Enge + 0,949, 4. Pizzonia + 2,067, 5. Melo + 11,748, 6. Piccini + 14,415, 7. Morelli + 32,854, 8. Ro. Sperafico + 34,8, 9. Saelens + 35,620, 10. Filliberti + 36,276. Stav po štyroch pretekoch: 1. J. Wilson 25 bodov, 2. Enge 18, 3. Leinders 12, 4. Webber 10, 5. Melo jr. 8, 6. Pizzonia 7, 7. Manning 6, 8. Saelens 5, 9. Bourdais 4, 10. Haberfeld 3.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.