taktovkou vynikajúceho poľského dirigenta Jerzyho Swobodu a so sopránovým sólom Doroty Radomskej.
"Túto symfóniu sa nám podarilo navrhnúť do dramaturgie vlaňajších Bratislavských hudobných slávností a jednoznačne patrila k hitom festivalu. Je to zaujímavá hudba. Nemá ďaleko k romantizmu, aj keď je to hudba najsúčasnejšia, lebo akcentuje minimalistické trendy v kompozícii. Vo vyznení je ale úplne romantická. Povedali sme si, prečo neurobiť k minimalistickej hudbe absolútny kontrast. V prvej polovici koncertu preto zaznie Mozart. Nákazlivo optimistická, najjasavejšia, najbezstarostnejšia symfónia A dur č. 29," hovorí asistent dramaturgie ŠFK Karol Petróczi.
Ťažiskom Góreckého tvorby je sakrálny prvok spojený s poľskou inšpiráciou. Góreckému sa hudobnými prostriedkami podarilo vyjadriť zdanlivo nekonečnú a nemennú povahu žiaľu. Znásobená je nádhernou sopránovou melódiou, ktorá sa nesie nad zvukom hudobných nástrojov. V podaní sólistky Veľkého divadla vo Varšave Doroty Radomskej, ktorá s úspechom dobyla popredné operné scény a koncertné pódiá, to bude zážitok, aký sa naskytne len málokedy.
Autor: zb
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.