sa začína razantne hlásiť aj nová generácia pretekárov, ktorá už láme rekordy. Ale poďme pekne po poriadku.
Tretie preteky svetovej série CART sa mali jazdiť na novom jeden a pol míľovom ovale v texaskom Forth Worthe. Ukázalo sa však, že snaha miestnych ropných magnátov bola preexponovaná, pretože oval bol projektovaný na také vysoké rýchlosti, ktoré pretekárom spôsobovali preťaženie až 5,5 G a následné výpadky vedomia a dezorientáciu. Po trati sa totiž jazdilo priemernou rýchlosťou siahajúcou až k 380 km/h a viac ako 20 kôl v kuse nedokázal odjazdiť nikto. Vedenie série sa preto správne rozhodlo preteky zrušiť a neriskovať tak životy pretekárov. Regulárny bod za Pole position sa však Kenny Bräckovi priznal.
Po tejto nezvyčajnej skúsenosti čakal o týždeň neskôr na pretekárov oveľa priateľskejší oval v americkom Nazarethe. O malú senzáciu sa tu najprv v kvalifikácii postaral nováčik série a vlaňajší šampión F3000, Brazílčan Bruno Junqueira, ktorý pri svojej štvrtej kvalifikácii v CART vybojoval cenné Pole position. Tento úspech však v pretekoch úplne zatienil ďalší nováčik Champ Cars, Novozélanďan Scott Dixon, ktorý pri svojom treťom štarte v sérii dokázal zvíťaziť a stal sa absolútne najmladším víťazom nielen CART (doteraz Greg Moore, ktorý mal 22 rokov 40 dní), ale aj 500 miľ INDY (Troy Ruttman 22 rokov 80 dní) a F1 (Bruce McLaren 22 rokov 104 dní). Dixon sa totiž narodil 22. júla 1980 a jeho víťazstvo sa datuje k 6.máju 2001 (20 rokov 9 mesiacov a 14 dní). Ku cti mu slúži aj fakt, že ho vybojoval z 23. miesta na štarte, čo je historicky druhé najhoršie postavenie víťaza na štarte pretekov (Mike Mosley v Milwaukee 1981 stal na 25.mieste) a zároveň je to druhý najlepší výsledok nováčika série, keď lepší bol iba Nigel Mansell, ktorý dokázal zvíťaziť v CART pri svojom prvom štarte (Austrália 1993). Treba však povedať, že Mansell do CART vstupoval ako úradujúci majster sveta F1. Pokiaľ ide o samotné preteky v Nazarethe, tak hneď na štarte sa pred Junqueiru dostal Bräck, ktorý viedol väčšinu pretekov. Problémy počas druhej PIT STOP ho však odsunuli až na desiate miesto z ktorého sa musel prebíjať znova dopredu. Vedenia sa tak ujal Kanaan, ktorého v 190. kole predbehol Dixon a zvíťazil.
Relatívne ešte pokojnejší priebeh mali aj nasledujúce preteky v japonskom Montegi (19. mája), keď počas celých pretekov boli iba dve žlté fázy (čo je na ovale zriedkavé). Zhodou okolností sa o obe postarali piloti tímu Ganassi, keď sa už v prvom kole roztočil Junqueira a sedem kôl pred koncom havaroval zasa jeho tímový kolega Nicolas Minassian. Zvyšok pretekov sa však skutočne iba pretekalo. Úvod patril "Polemanovi" Helio CastroNevesovi, ktorý viedol aj po prvej PIT STOP. V 85. kole ho však predbehol Bräck a udržal si vedenie až do druhej PIT. Vtedy od neho prevzal štafetu Tony Kanaan, no ten musel pred záverom ešte raz dotankovať a tak sa víťazom zaslúžene stal Kenny Bräck zo Švedska. V týchto pretekoch nás však asi najviac zaujal výkon ex-šampióna Alexa Zanardiho, ktorý sa po svojom comebacku prvýkrát dostal nielen do cieľa, ale získal aj svoje prvé body. Naviac v kvalifikácii sa postavil do štvrtého radu. Že by sa Zanardi opäť začal prebúdzať? Šampionátu by to rozhodne len prospelo.
Nazareth (225 kôl): 1. Dixon (PacWest) 1:51:12,419 h (183,7 km/h), 2. Bräck (Rahal) + 0,366, 3. Tracy (Green), 4. Vasser (Patrick), 5. C. Fittipaldi (Newmann/Haas), 6. MiAndretti (Motorola), 7. Junqueira (Ganassi), 8. Minassian (Ganassi), 9. Servia (Sigma), 10. Da Matta (Newmann/Haas), 11. CastroNeves (Penske), 12. Moreno (Patrick).
Montegi (201 kôl): 1. Bräck (Rahal) 1:44:48,888 h (284,9 km/h), 2. CastroNeves (Penske) + 3,650, 3. Kanaan (MoNunn), 4. C. Fittipaldi (Newmann/Hass), 5. Vasser (Patrick), 6. Papis (Rahal), 7. Zanardi (MoNunn), 8. Nakano (Fernandez), 9. Dixon (PacWest), 10. Moreno (Patrick), 11. Jourdain jr., (Herdez), 12. Gugelmin (PaxWest).
Stav po štyroch pretekoch: 1. Bräck 49 bodov, 2. CastroNeves 47, 3. da Matta 40, 4. Tracy 40, 5. Vasser 40, 6. de Ferran 30, 7. Kanaan 6, 8. Dixon 24, 9. C. Fittipaldi 22, 10. M. Andretti 20.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.