Korzár logo Korzár

Belgické výsledky potvrdí až "zelený" stôl

Jedno múdre porekadlo vraví, že po veľkej radosti prichádza smútok. Neviem však, či smútok je to správne slovo, ktorým možno pomenovať súčasnú

situáciu v tíme Lister Storm. Anglický tím, ktorý vlani absolútne dominoval celému šampionátu a evidentne disponuje kvalitným materiálom aj tento rok, však chradne. Po víťazstve na francúzskom okruhu v Magny Cours sa síce zdalo, že problémy sú zažehnané a všetko je na najlepšej ceste, no nasledujúce preteky v Anglicku (Silverstone) a Belgicku (Zolder) britský tím dostali znova do kolien. Čo sa stalo? Po vlaňajšom triumfe sa majstrovská posádka Julian Bailey a Jamie Campbell-Walter rozdelila, aby spolu s menej skúseným Holanďanom Tomom Coronelom a Nemcom Nicolausom Springerom vytvorili dve vyrovnanejšie posádky. S číslom dva jazdí Bailey so Springerom, od ktorých sa očakávali lepšie výsledky, no skutočnosť je taká, že zatiaľ nazberali iba dva body (Magny Cours) a vo zvyšných pretekoch ich vždy predčasne vyradili technické problémy (ani v Silverstone a na Zolderi neodjazdili viac ako štvrtinu pretekov). Ťarcha zodpovednosti sa tak presunula na posádku Campbell-Walter/Coronel, ktorá v úvode dokázala dvakrát zvíťaziť (Monza a Magny Cours) a mohla začať pomýšľať na titul. Lenže práve posledné dve podujatia im tieto plány skrížili. Na anglickom okruhu v Silverstone si čierny plnokrvník s motorom Jaguar a štartovým číslom jeden počínal skutočne suverénne, no v závere pretekov prišli problémy s riadením a nielenže päť kôl pred koncom museli vedúcu pozíciu prepustiť francúzskej posádke Bouchut/Belloc, ale tri kolá pred cieľom dokonca museli z pretekov odstúpiť. Smola? Zdá sa, že áno. Ale tá nechodí sama. Ešte nepríjemnejšia situácia pre anglicko-holandskú posádku nastala minulú nedeľu v belgickom Zolderi. Lister Storm po nádhernom a dramatickom preteku vybojoval cenné víťazstvo v poslednej zákrute, no pri technickej kontrole bolo vozidlo uznané, ako nevyhovujúce technickým predpisom a posádka bola diskvalifikovaná. Víťazom sa teda znova stal Bouchut s Bellocom a rozčarovaní Angličania podali protest. Všetko sa teda bude riešiť za zeleným stolom a keďže ďalšie preteky nás čakajú až o šesť týždňov, bude mať britský tím dostatok času nato, aby popremýšľal o príčinách svojich problémov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

FIA GT Silverstone: 1. Bouchut/Belloc (Chrysler Viper) 3:00:37,761 h (158,9 km/h), 2. M. Bleekemolen/S. Bleekemolen (Chrysler Viper) + 23,648, 3 Kumpen/Gosselin (Chrysler Viper) + 24,157, 4. Derichebour/Vosse (Chrysler Viper) + 55,258, 5. Naspetti/Schiattarella (Ferrari 550 Maranello) 1 kolo, 6. Clerico/Defourny (Chrysler Viper) 2 kolá. Kategória N-GT: 1. (7.) Terrien/Pescatori 3:01:40,645 (154,5 km/h) 2 kolá na víťaza GT, 2. (9.) Moccia/Babini + 24,311, 3. (11.) Riccitelli/Mowlen 1 kolo, 4. (12.) Dumez/Goueslard 1 kolo, všetci Porsche 996 GT3-R, 5. (13.) Garbagnati/Pregliasco (Ferrari 360 Modena) 2 kolá, 6. (14.) O'Rourke/Sugden (Porsche 996 GT3-R) 2 kolá.

FIA GT Zolder: 1. Bouchut/Belloc (Chrysler Viper) 3:00:15,188 h (146,9 km/h), 2. Hezemans/Bleekemolen (Chrysler Viper) + 17,270, 3 Duez/Blieninger (Ferrari 550 Maranello) + 19,864, 4. Belmondo/Gosselin (Chrysler Viper) 2 kolá, 5. Lafon/Jarier (Chrysler Viper) 2 kolá, 6. Cappellari/Matteuzzi (Chrysler Viper) 2 kolá. Kategória N-GT : 1. (9.) Moccia/Babini 3:00:16,509 h (142,9 km/h) 5 kôl na víťaza GT, 2. (10.) Kaufmann/Ortelli + 11,967, 3. (11.) Riccitelli/Boldrini + 15,764, 4. (12.) Perrier/Neugarten 1 kolo, 5. (14.) Radaelli/Bertolini 1 kolo, 6. (15.) Cazenave/Noel 1 kolo, všetci Porsche 996 GT3-R. Poradie po piatich pretekoch v GT: 1. Bouchut, Belloc 42 bodov, 3. Cambell-Walter 23, 4. Coronel 20, 5. Derichebour, Vosse 17, 7. Hezemans, Bleekemolen 10. Piloti N-GT: 1. Riccitelli 30 bodov, 2. Terrien, Pescatori po 26, 4. Quester 22, 5. Moccia, Babini po 19, 7. Cecotto, Kaufmann a Ortelli po 11. Tímy GT: 1. Larbre Competition 42 bodov, 2. Lister Storm 25, 3. Belmondo Racing 21, 4. Carsport Holland 17, 5. Team Rafanelli 14. Tímy N-GT: 1. RWS Motorsport 31 bodov, 2. JMB Competition 28, 3. ART Engineering 21, 4. Larbre Competition 13, 5. Orlando a Freisinger Motorsport po 11.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 223
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 250
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 068
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 096
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 785
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 211
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 550
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu