situáciu v tíme Lister Storm. Anglický tím, ktorý vlani absolútne dominoval celému šampionátu a evidentne disponuje kvalitným materiálom aj tento rok, však chradne. Po víťazstve na francúzskom okruhu v Magny Cours sa síce zdalo, že problémy sú zažehnané a všetko je na najlepšej ceste, no nasledujúce preteky v Anglicku (Silverstone) a Belgicku (Zolder) britský tím dostali znova do kolien. Čo sa stalo? Po vlaňajšom triumfe sa majstrovská posádka Julian Bailey a Jamie Campbell-Walter rozdelila, aby spolu s menej skúseným Holanďanom Tomom Coronelom a Nemcom Nicolausom Springerom vytvorili dve vyrovnanejšie posádky. S číslom dva jazdí Bailey so Springerom, od ktorých sa očakávali lepšie výsledky, no skutočnosť je taká, že zatiaľ nazberali iba dva body (Magny Cours) a vo zvyšných pretekoch ich vždy predčasne vyradili technické problémy (ani v Silverstone a na Zolderi neodjazdili viac ako štvrtinu pretekov). Ťarcha zodpovednosti sa tak presunula na posádku Campbell-Walter/Coronel, ktorá v úvode dokázala dvakrát zvíťaziť (Monza a Magny Cours) a mohla začať pomýšľať na titul. Lenže práve posledné dve podujatia im tieto plány skrížili. Na anglickom okruhu v Silverstone si čierny plnokrvník s motorom Jaguar a štartovým číslom jeden počínal skutočne suverénne, no v závere pretekov prišli problémy s riadením a nielenže päť kôl pred koncom museli vedúcu pozíciu prepustiť francúzskej posádke Bouchut/Belloc, ale tri kolá pred cieľom dokonca museli z pretekov odstúpiť. Smola? Zdá sa, že áno. Ale tá nechodí sama. Ešte nepríjemnejšia situácia pre anglicko-holandskú posádku nastala minulú nedeľu v belgickom Zolderi. Lister Storm po nádhernom a dramatickom preteku vybojoval cenné víťazstvo v poslednej zákrute, no pri technickej kontrole bolo vozidlo uznané, ako nevyhovujúce technickým predpisom a posádka bola diskvalifikovaná. Víťazom sa teda znova stal Bouchut s Bellocom a rozčarovaní Angličania podali protest. Všetko sa teda bude riešiť za zeleným stolom a keďže ďalšie preteky nás čakajú až o šesť týždňov, bude mať britský tím dostatok času nato, aby popremýšľal o príčinách svojich problémov.
FIA GT Silverstone: 1. Bouchut/Belloc (Chrysler Viper) 3:00:37,761 h (158,9 km/h), 2. M. Bleekemolen/S. Bleekemolen (Chrysler Viper) + 23,648, 3 Kumpen/Gosselin (Chrysler Viper) + 24,157, 4. Derichebour/Vosse (Chrysler Viper) + 55,258, 5. Naspetti/Schiattarella (Ferrari 550 Maranello) 1 kolo, 6. Clerico/Defourny (Chrysler Viper) 2 kolá. Kategória N-GT: 1. (7.) Terrien/Pescatori 3:01:40,645 (154,5 km/h) 2 kolá na víťaza GT, 2. (9.) Moccia/Babini + 24,311, 3. (11.) Riccitelli/Mowlen 1 kolo, 4. (12.) Dumez/Goueslard 1 kolo, všetci Porsche 996 GT3-R, 5. (13.) Garbagnati/Pregliasco (Ferrari 360 Modena) 2 kolá, 6. (14.) O'Rourke/Sugden (Porsche 996 GT3-R) 2 kolá.
FIA GT Zolder: 1. Bouchut/Belloc (Chrysler Viper) 3:00:15,188 h (146,9 km/h), 2. Hezemans/Bleekemolen (Chrysler Viper) + 17,270, 3 Duez/Blieninger (Ferrari 550 Maranello) + 19,864, 4. Belmondo/Gosselin (Chrysler Viper) 2 kolá, 5. Lafon/Jarier (Chrysler Viper) 2 kolá, 6. Cappellari/Matteuzzi (Chrysler Viper) 2 kolá. Kategória N-GT : 1. (9.) Moccia/Babini 3:00:16,509 h (142,9 km/h) 5 kôl na víťaza GT, 2. (10.) Kaufmann/Ortelli + 11,967, 3. (11.) Riccitelli/Boldrini + 15,764, 4. (12.) Perrier/Neugarten 1 kolo, 5. (14.) Radaelli/Bertolini 1 kolo, 6. (15.) Cazenave/Noel 1 kolo, všetci Porsche 996 GT3-R. Poradie po piatich pretekoch v GT: 1. Bouchut, Belloc 42 bodov, 3. Cambell-Walter 23, 4. Coronel 20, 5. Derichebour, Vosse 17, 7. Hezemans, Bleekemolen 10. Piloti N-GT: 1. Riccitelli 30 bodov, 2. Terrien, Pescatori po 26, 4. Quester 22, 5. Moccia, Babini po 19, 7. Cecotto, Kaufmann a Ortelli po 11. Tímy GT: 1. Larbre Competition 42 bodov, 2. Lister Storm 25, 3. Belmondo Racing 21, 4. Carsport Holland 17, 5. Team Rafanelli 14. Tímy N-GT: 1. RWS Motorsport 31 bodov, 2. JMB Competition 28, 3. ART Engineering 21, 4. Larbre Competition 13, 5. Orlando a Freisinger Motorsport po 11.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.