Veľký sen o lietaní si chce na staré kolená splniť 75
Konečná hmotnosť lietadla dlhého 4,5 metra s rozpätím krídiel sedem metrov bude 200 kilogramov. Okrem obyčajného dreva použil konštruktér-amatér aj bázu, duralové trúbky, kolesá z malej motorky zn. Riga a predné koleso z ruskej helikoptéry. Posledným bonbónikom je motor: na klasický letecký motor nemá dôchodca peniaze, preto sa rozhodol použiť motor z ruskej motorky Ural s výkonom asi 50 koní. Letecký nadšenec oprášil projekt ultraľahkého lietadla zo 70. rokov a prispôsobil ho vlastnej peňaženke. Mesačný dôchodok Jurija Tajčenačeva je na ruské pomery nadpriemerný - 1290 rubľov, čo je však len 2200 Sk.
Novosibirský konštruktér a zakrátko aj majiteľ funkčného lietadla získal letecký preukaz len pred rokom. Pred prvým letom si však bude musieť lekársku prehliadku zopakovať. Pre prípad, že nevyhovie, si už pripravil aj tajný plán: nevzlietne z letiska miestneho aeroklubu, ale tajne z poľa za mestom.
Autor: Novosibirsk (TASR)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.