nemení. "Nový cestovný poriadok v prímestskej a diaľkovej doprave začne platiť až 10. júna. K väčším zmenám však nedôjde, na niektorých linkách príde k niekoľkominútovým časovým posunom. Linky sme sa snažili prispôsobiť cestujúcim, preto sme zmeny koncipovali tak, aby sme im vyšli v ústrety", povedal pre náš denník Ing. Milan Holoubek, dopravno technický námestník Slovenskej autobusovej dopravy v Michalovciach a dodal: " Hoci je celá prímestská doprava pre SAD Michalovce stratová, tento výpadok si dokážeme vykryť zo zahraničnej, diaľkovej a nepravidelnej prepravy. Neplánujeme preto rušiť ani tie najstratovejšie linky". Nový cestovný poriadok, ktorý začne platiť 10. júna, prinesie so sebou oproti minulým rokom jednu zvláštnosť. Nebude platiť rok, ale o šesť mesiacov dlhšie. "Nový cestovný poriadok bude platiť až do polovice decembra 2002. Jedným z dôvodov je snaha zosúladiť náš systém so systémom v krajinách Európskej únie" vysvetlil Ing. M Holoubek.
Zmenám sa nevyhnú ani na železnici. "Aj u nás prechádzame na nový systém, v rámci ktorého bude grafikon Železníc SR platiť od 10. júna do polovice decembra budúceho roku. Sieť vlakových spojov v celej Európe je prepojená, preto je nevyhnutné, aby sa zmeny v jednotlivých krajinách udiali v rovnakom čase. Záver decembra je na zmeny výhodný takisto preto, že sa tým prispôsobíme hospodárskemu roku, či už v oblasti plánovania alebo financií", povedal pre náš denník Ing. Karol Henzely, prednosta Sekcie obchodnej prepravy Ž SR v Košiciach. Nový grafikon so sebou prinesie pre cestujúcich viacero pozitívnych zmien. "Cestujúcim so Zemplína spôsobovalo problém, že nejestvoval prípojový vlak k rýchliku Intercity Kriváň, s odchodom z Košíc o 5 hod. 45 min. ráno. Od desiateho júna zavádzame preto nový prípoj z Humenného, cez Michalovce a Trebišov do Košíc. Dopĺňa sa tiež sieť zrýchlených vlakov z Košíc v smere na Trebišov a Humenné, osobný vlak z poľského Sanoku ,cez priechod Lupkow do Humenného, bude raz v týždni pokračovať až do Košíc. Rozsah existujúcich vlakových spojov zostáva zachovaný , k redukcii vlakových kilometrov by v tomto roku s najväčšou pravdepodobnosťou dôjsť nemalo", dodal Ing. K. Hanzély.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.