pretože vraj mätie vodičov. O tom sme už našich čitateľov informovali. Dopravná situácia je však vážnejšia, ako podľa J. Orosa len zle otočené piktogramy.
"Problém s dopravou nastal, keď sa zrušila pôvodná prístupová komunikácia na letisko. S hrôzou sme zistili, že pôvodné riešenie, malo byť odbočenie na letisko za mestom. Ale dopravná polícia to zrušila z bezpečnostných dôvodov a odbočka sa presunula až za obec Pereš. Už 4. apríla v roku 2000 som písala prednostovi KÚ Štefanovi Vranovskému a primátorovi Košíc Zdenkovi Trebuľovi, aby sa tento problém riešil," informovala nás riaditeľka letiska v Košiciach Slovenskej správy letísk (SSL)Ing. Marta Horváthová.
Z odpovede primátora na jej list vyberáme: "V súčasnosti je letisko Košice napojené na nadradenú komunikačnú sieť cesta I/50 Košice - Rožňava cez križovatku I/50 - II/548. Toto napojenie oproti pôvodnému vypojeniu cesty na letisko do križovatky Červený rak predĺžilo dostupnosť letiska od mesta o cca 3 kimotre. Výhľadovým riešením komunikačnej vzdialenosti medzi mestom a letiskom je dobudovanie križovatky I/50 - II/548 a výstavba novej prepojovacej komunikácie Pereš - cesta na letisko v trase dnešnej spevnenej poľnej cesty, alebo dobudovanie križovatky Diaľničný privádzač - ulica Pri prachárni na mimoúrovňovú s rozšírením a napojením novorealizovanej komunikácie od letiska v priestore Červeného raku. Obidve alternatívy si vyžadujú investície vo výške nad 100 miliónov korún. Ďalšie riešnie spočíva v možnosti otvorenia uzavretej vetvy 2 pri inštalovaní cestnej svetelnej signalizácie v križovatke I/50 - odbočka na letisko, so súčasným zriadením dopytového priechodu pre peších v MČ Košice - Pereš v priestore zastávok mestskej dopravy. Obidve svetelné signalizácie by boli riadené jedným zariadením, pracujúcim v dynamickom režime so zabezpečením koordinacie a preferencie mestskej dopravy. Predpokladané náklady sú okolo 900 tisíc korún."
A práve peniaze sú kameňom úrazu. Keďže ich mesto nemá, doporučuje dopravnú stavbu riešiť ako súčasť výstavby novej letištnej odbavovacej haly pre zahraničné lety, pričom investorom stavby by bola SSL.
"Tento problém však nie je problém letiska, ale mesta a ministerstva dopravy. Pravidelne o tom rokujeme na magistráte s primátorom, ako aj s prednostom KÚ. My sme príjazd na letisko optimalizovali na vlastné náklady tohto roku. Na vlastné náklady sme doplnili 9 informačných tabúľ. Celkovo nás to stálo viac ako 29 tisíc 900 korún. Smerové tabule sú presne v zmysle zákona a boli osadené 12. februára tohto roku. Schválil ich odbor dopravy a cestovného hospodárstva na KÚ. Pán Oros na porade oponoval, že cestujúci nepozerajú na smer tabule, alebo šípky ale na znak lietadla, ktoré ich zavádza. Minulého roku sme síce na letisku evidovali sťažnosti od cestujúcich na neprehľadné osadenie, ale po osadení sa už nesťažoval nikto," uviedla M. Horváthová.
Vo svetle týchto skutočnosti, sú informácie J. Orosa o tom, že dvaja klienti zmeškali lietadlo v minulej sezóne kvôli tabuliam, neopodstatnené, keďže informačné a smerové tabule ešte na ceste vôbec neboli.
"Keď vodič vníma na informačnej tabuli len piktogram, nepozná zákon. Teraz prelepené lietadlo vyzerá dosť komicky. Za chvíľu sa to odlúpne a ostane z toho len nejaký kríž," dodala M. Horváthová.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.