Duchovné miesta, ako kostoly alebo katedrály, boli až doteraz lokalitami, ktorým sa obchod viac
Slávne opátstvo totiž na radu niekoľkých marketingových poradcov uvažuje, že začne predávať tričká alebo hrnčeky pripomínajúce rôzne kráľovské svadby, korunovácie alebo pohreb princeznej Diany, a to všetko s emblémom Westminsterského opátstva. Tovar má byť dostupný aj na internete.
Ďalším marketingovým ťahom má byť výstava artefaktov tejto historickej inštitúcie, ktorá by mala postupne putovať cez niekoľko svetových veľkomiest.
Rozhodnutie opátstva vstúpiť do sveta podnikania nemotivovala ani tak túžba po peniazoch, ako skôr nutnosť. Westminsterské opátstvo totiž nedostáva žiadne cirkevné, ani verejné prostriedky a na ročnú prevádzku mu chýba deväť miliónov libier. Peniaze zo vstupného pokrývajú len tri štvrtiny rozpočtu.
Či sa však podarí tejto hojne navštevovanej pamiatke na trhu uspieť, to je vo hviezdach. Má totiž veľkú konkurenciu: už niekoľko rokov sa tvár princeznej Diany usmieva z tričiek, tanierov alebo zapaľovačov vo väčšine turistických obchodov v centre Londýna.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.