večer prišiel čakať svojho brata na letisko. Pri príchode zaparkoval svoje auto na letiskovom parkovisku. Lietadlo však meškalo 36 minút a tak sa čakanie predĺžilo. Proti odchode z parkoviska Ing. Hanus zistil, že strážnik od neho žiada parkovné za dve hodiny, keďže bola načatá už aj druhá hodina. Náš čitateľ sa zarazil prečo by mal znášať vyššie náklady na už beztak vysoké parkovné, keď lietadlo predsa nemeškalo jeho vinou? Nejde mu o tých 25 korún navyše, ale tento systém sa mu zdá už principiálne nesprávny a vrcholne nespravodlivý.
O vyjadrenie sme najskôr požiadali riaditeľku letiska Ing. Martu Horváthovú. "Za meškanie lietadla je zodpovedný dopravca, nie letisko, takže odporúčam v prípadoch problémov vzniknutých z dôvodu meškania letu obrátiť sa na príslušného dopravcu," informovala nás.
Oslovili sme aj vedúceho košickej pobočky Republic Parking System, teda firmy zabezpečujúcej stráženie parkoviska, Ing. Jozefa Filipka s otázkou, či nemôžu zohľadniť v parkovnom takéto prípady. "Z ľudského hľadiska úplne chápem, že je to sčasti nespravodlivé. Podnikateľský uhol pohľadu je však iný. Ak by ste prišli na letisko taxíkom a taxikár by na vás čakal dajme tomu dve hodiny, takisto by si to účtoval. Snažili sme sa vyjsť v ústrety ľuďom tým, že prvých desať minút parkovania na letisku nespoplatňujeme. Takže, ak niekto príde do letištnej haly a zistí, že lietadlo mešká, môže parkovisko počas týchto desiatich minút opustiť a vrátiť sa neskôr."
V dôsledku meškania letov však môžu vzniknúť ľuďom aj väčšie straty, ako je 25 korún na parkovnom. Väčšina ľudí využívajúcich služby leteckých spoločností však s alternatívou meškania počíta a dáva si v súvislosti s programom po prílete určitú časovú rezervu. Ak však predsa k nejakej ujme dôjde, treba si náhradu škody uplatňovať u dopravcu. Mnohí z nich však majú svoje centrály v zahraničí a tak väčšinu z nás prejde chuť poťahovať sa kvôli pár korunám. Tak tomu určite bude aj v tomto prípade...
Autor: kla
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.