realitu, chceme presadiť vybudovanie priechodu Dobrá - Damóc (Maďarsko)," naznačil smer postupu pri oživovaní Terminálu kombinovanej dopravy (TKD) v Dobrej, starosta obce Gejza Szakson. O tom, ktorá z verzií, doplnených o tretiu, s hraničným priechodom v Pribeníku, dostane zelenú, sa rozhodovalo včera na obecnom úrade v Dobrej. Zišla sa tam zmiešaná medzirezortná komisia Slovenskej republiky k otváraniu, zmene charakteru a územia hraničných priechodov. Rezort Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPaT SR) na nej zastupoval Gejza Végh, riaditeľ odboru cestného hospodárstva MDPaT a ministerský radca MDPaT SR Michal Bliščák. Na zasadaní komisie sa zúčastnil aj Vojtech Tóth, riaditeľ Colného úradu v Čiernej nad Tisou a zástupcovia Železníc Slovenskej republiky. "Podľa nami navrhovaného projektu je najlepší variant s hraničným priechodom Dobrá - Damóc. Miesto sa nachádza asi dva kilometre od obce. Vedie k nemu bezprašná cesta, ale pre ťažké nákladné vozidlá nevyhovuje. Prípadné schválenie tejto varianty je spojené s vybudovaním západného obchvatu okolo obce Dobrá. Po železničný prejazd je cesta vybudovaná. K hraničnému priechodu je potrebné dobudovať úsek v dĺžke dva kilometre," hovorí starosta Dobrej. Železnice Slovenskej republiky majú záujem na dobudovaní Terminálu kombinovanej dopravy. K definitívnemu ukončeniu potrebujú päť miliónov korún na sfunkčnenie mostového žeriavu. "Dnešné rokovanie vynesie rozhodnutie, k akej variante sa prikloníme, aby sme ju predložili na rokovanie s príslušnými orgánmi Vlády Maďarskej republiky. To, že rokujeme na pôde samosprávy, nie je náhodné. Jej názor berieme vážne a rešpektujeme ho. Súčasne oceňujeme iniciatívu starostu," povedal na okraj včerajšieho rokovania Gejza Végh. Uvedením do prevádzky 500-miliónovéhoTKD a hraničného priechodu, sa otvorí priestor pre ďalši stovky pracovných miest. V regióne, kde nezamestnanosť dosahuje až 85-percentnú hranicu, je to jediná alternatíva na zníženie tohto stavu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.