najťažšie podujatie sezóny. V mimoriadne náročných podmienkach, keď teploty v kokpitoch vystupovali až na 50 stupňov a jemný prach zadúšal nielen motory, ale aj pretekárov sa ako najlepšie pripravený ukázal znova továrenský tím Fordu. A hoci sa medzi jeho posádky tento rok vkliniť Burns, pokojne môžeme povedať, že zopakoval vlaňajší úspech. Anglická posádka Colin McRae a Nicky Grist vyhrala druhé preteky za sebou a rázne sa prihlásila do boja o titul. Ešte lepšie na tom je druhá "forďácka" posádka Sainz/Moya, ktorá ako jediná dokázala bodovať vo všetkých tohtoročných pretekoch a v priebežnom poradí na vedúceho Makinena stráca už iba jediný bod. Naopak sklamaním je vystúpenie tímu Peugeot, ktorý ani teraz nevidel v cieli žiadne vozidlo a Gronholmove šance na obhajobu sa vďaka tomu scvrkli na minimum.
V úvode pretekom to však pre Peugeot vyzeralo celkom nádejne. Úradujúci svetový šampión bol najrýchlejší v dvoch zo šiestich rýchlostných skúšok dňa a v cieli prvej etapy viedol pred Burnsom o šesť, Delecourom o jedenásť, Colinom McRae o pätnásť sekúnd a Sainzom dokonca o jeden a pol minúty. Jeho najväčším súperom bol však Nór Solberg, ktorý Gronholmovi neustále dýchal na päty a nebyť požiaru jeho vozidla (Subaru) v záverečnej RS dňa, mohlo poradie vyzerať inak. Vo veľmi dobrom svetle sa ukázal aj Eriksson, ktorý dokázal svoj Hyundai nečakane dlho držať v čelnej skupine. Problémy s turbodúchadlom ho však v závere odsunuli na ôsme miesto. Na zradnosť cyperských ciest už v štvrtej ereske doplatil vedúci pilot šampionátu, Fín Tommi Makinen, ktorý neudržal mitsubishi na trati a skončil v lesnom poraste.
Vlaňajší víťaz, Carlos Sainz, sa netajil tým, že prvý deň chce iba udržať kontakt s čelom a jeho útok príde až v druhej etape. Neklamal. Z ôsmych rýchlostných skúšok druhého dňa bol šesťkrát najrýchlejší a dvakrát druhý! Na vedúcu posádku stiahol celú minútu a posunul sa na štvrté miesto. Do čela sa v závere druhého dňa dostal Burns, no bolo zrejmé, že ešte tesne predtým vedúci Colin McRae taktizoval, aby v nedeľu nemusel robiť "zametača". Kalkuloval aj Gronholm, ktorý klesol na tretie miesto a ďalej živil svoje nádeje. Z hry však vypadli Eriksson (alternátor), Auriol (motor) i Delecour (motor).
Sainz vo výborných výkonoch pokračoval aj v poslednej etape. Ani teraz neskončil nikdy horší ako druhý a pomaly sa doťahoval na Burnsa. Do čela sa však už dostal jeho tímový kolega Colin McRae, ktorý z auta žmýkal maximum a kontroloval dotierajúceho Burnsa. Richard však doplatil na nevýhodnú pozíciu prvého vozidla a na viac ako druhé miesto to nestačilo. Sklamaním pre Peugeot bolo Gronholmove odstúpenie v osemnástej RS (palivové čerpadlo) z tretieho miesta, čo znamenalo, že Fín zo šiestich štartov iba raz videl cieľ! Prekvapením je výborné štvrté miesto Japonca Araia na Subaru a tiež šieste miesto Hagstroma na súkromnej Toyote. Pre český tím Škoda priniesla cyperská rely vytriezvenie, keď Octavie na čelo strácali ešte viac ako vlani. Slabou útechou im azda môže byť ôsme miesto belgickej posádky Thiry/Prevot, ktoré znamená jeden bod do súťaže značiek. O náročnosti cyperskej rely svedčí aj fakt, že do cieľa došlo iba 30 z osemdesiatich štartujúcich posádok.
Výsledky 11. Rally Cyprus: 1. C. McRae/Grist (GB) Ford Focus 5:07:32,7 h, 2. Burns/Reid (GB) Subaru Impreza + 16,4, 3. Sainz/Moya (E) Ford Focus + 26,5, 4. Arai/MacNeall (J/AUS) Subaru Impreza + 5:38,3, 5. Loix/Smeets (B) Mitsubishi Carisma + 6:10,2, 6. Hagstrom/Gardemeister (FIN) Toyoya Corolla + 9:32,5.... 8. Thiry/Prevot (B) Škoda + 11:38, 9. Schwarz/Hiemer (D) Škoda + 12:48,1. Skupina N: 1. (11.) Trelles/del Buono (RA) 5:34:44,0 h, 2. (12.) Stohl/Muller (A) + 3:54,7, 3. (13.) Pozzo/Stillo (RA) + 8:47,7, 4. (14.) Gindley/Haynes (GB) + 18:01,1, 5. (15.) Mandrides/Joannou (UAE) + 20:59,6 všetci Mitsubishi, 6. (16.) Timotheou/Laos (CY) Subaru + 21:43,0. Stav MS značiek po šiestom podujatí: 1. Mäkinen 27 bodov, 2. Sainz 26, 3. C. McRae 20, 4. Burns 15, 5. Rovanpera a Auriol po10, 7. Delecour 9, 8. Loix 7, 9. Radstrom a Panizzi po 6, 11. Gardemeister 5, 12. Gronholm 4, 13. Schwarz, Solberg a Arai po 3, 16. Hagstrom a A. McRae po 1. Značky: 1. Ford 50 bodov, 2. Mitsubishi 47, 3. Subaru 22, 4. Peugeot 20, 5. Hyundai 10, 6. Škoda 7.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.