Francúzska, aby zhodnotili doterajšie výsledky projektu Koménius. Výskum, ktorý prebieha druhý rok, je zameraný na zlepšenie vzdelanostnej úrovne rómskych detí predškolského veku a najnižších ročníkov základných škôl. Vyše dvadsiatka odborníkov pozorne sledovala prácu učiteľa a reakcie školákov na vyučovaní. "Našu školu navštevuje vyše štyristopäťdesiat žiakov, pričom polovica z nich sú Rómovia. Snažíme sa im dať čo najviac vedomostí a znalostí, ale bohužiaľ nemáme veľké úspechy. Nevyhovujúce životné podmienky a nízka vedomostná úroveň rómskych rodičov sa podieľajú na slabom prospechu a dochádzke. Súčasný systém vzdelávania je pre tieto deti nevyhovujúci a je nutné zamýšľať sa, akým spôsobom sa im budeme ďalej venovať," zdôrazňuje riaditeľka ZŠ v Nálepkove Mgr. Irena Pronská.
Školáci z rómskych osád, ktorí v jeseni nastupujú do prípravnej triedy nepoznajú poriadne slovenský jazyk, nevedia komunikovať, majú problémy s disciplínou. "U detí, ktoré prichádzajú do školy so zanedbaného prostredia hľadáme metódy a spôsoby, ako urýchliť ich vývoj. V prípravných ročníkoch sa rôznymi formami snažíme robiť všetko preto, aby vo vyšších triedach tak výrazne nezaostávali. Doterajšie skúsenosti učiteľov ukazujú, že jednou z efektívnych metód je individuálna práca spojená s motiváciou," hovorí zakladateľ projektu PhDr. Miron Zelina, DrSc. V piatok a sobotu sa zahraniční hostia a pedagógovia stretnú v Spišskej Novej Vsi, aby na seminároch hľadali odpovede na otázky ako vzdelávať deti zo sociálne zaostalých rodín a našli osožné prístupy vo výchovnom a vzdelávacom procese. O výsledkoch projektu Koménius plánujú jeho účastníci vydať v Paríži Medzinárodnú publikáciu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.