Korzár logo Korzár

Fedor Flašík: "Politici sú somári"

Stojí za úspechom Róberta Fica. Muž, ktorý sa nerád prezentuje na verejnosti, muž, ktorý vymyslel megalomanskú predvolebnú kampaň HZDS, muž, ktorý

vraj vie z vody urobiť coca-colu. Rozprávkovo bohatý reklamný mág nerád poskytuje interview, pre náš denník však urobil výnimku.

Označili ste politikov za somárov. Sú naozaj takí somári?

Áno sú. A je jedno, či sú v koalícii, alebo opozícii. Možno by som našiel dvadsať výnimiek z tých dvesto vrcholových politikov. Somári sú v tom, že vždy od obyvateľstva dostanú šancu a za pol roka sú schopní ju premrhať. A pritom ľudia nechcú veľa, chcú mať len pocit, že sa o nich niekto zaujíma, že na nich nikto nekašle a že medzi nich chodí. To je celé.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Arogantne ste nechali odpočítavať čas prezidentovi Kováčovi. Mnohí ten nápad pripisujú Vladimírovi Mečiarovi.

Bol to môj nápad, všetko však podliehalo schváleniu vedením HZDS a Mečiarovi samotnému. Vedenie HZDS v podstate odsúhlasilo každú sprostosť.

Bolo to aj etické?

Čo je na tom neetické. Je potom neetické aj to, že volíme prezidenta len na určité obdobie? Tiež je to časové obmedzenie a ja, volič, mám právo politikovi povedať, koľko dní mu zostáva do konca volebného obdobia, tak nech niečo robí.

Pracujete s vplyvnými ľuďmi. Zo spojenia s Mečiarom vaša reklamná agentúra Donar zarobila miliardy korún. Kvôli čomu ste sa spojili s Róbertom Ficom? Počítate s tým, že si po vstupe SMER-u do vlády ukrojíte kus z reklamného koláča štátnych firiem?

SkryťVypnúť reklamu

Štátna firmy nebudú a to, čo sa dialo v období ôsmich rokov mečiarovej vlády, už "nehrozí". Spôsob prelievania peňazí na reklamu zo štátnych podnikov do súkromných reklamných kancelárií však nevymyslel Donar, ale Kasper s firmou Soria & Grey a ďalšie podobné stranícke firmy. V roku 1998, keď na to nabehol Donar, bol tento systém už na Slovensku zabehaný. Po voľbách v roku 2002 budú z väčšiny štátnych firiem privátne firmy, budú tu existovať veľké sieťové agentúry, ktoré budú robiť reklamu a marketing.

V každom prípade však bolo vaše úzke prepojenie na vtedajšiu vládnu agentúru finančne zaujímavé. Koľko ste na to zarobili?

Ročný obrat agentúry Donar sa pohyboval na úrovni jednej miliardy 300 miliónov korún. Zarobil som dosť na to, že môžem pokojne, slobodne žiť. Dosť peňazí mám legálne zdanených.

SkryťVypnúť reklamu

Ste profesionál a robíte pre toho, kto vám zaplatí. Fico však zatiaľ nezaplatil ani korunu. Robíte to ako investíciu do budúcnosti?

Spojenie s Ficom je niečo úplne iné. Môžem to porovnať. Keď som robil kampaň pre HZDS v roku 1998, vedel som, že politicky sme z pohľadu zahraničia v svrabe. Už vtedy malo dôjsť k zmene a žiadal som HZDS o šokovú terapiu, teda totálne nové tváre, výmena politickej generácie. Bolo to úplne zmietnuté zo stola a ja som potom pre HZDS urobil iný typ kampane. Boli na to peniaze, chceli čosi veľkolepé, a tak sme natočili 20 televíznych spotov a urobili veľa ďalších veľkolepých vecí. S Robom Ficom sa poznám dávnejšie, takisto som právnik, páčili sa mi jeho názory, debatovali sme spolu. Róbert Fico bol nespokojný vo vládnej koalícii, odstavovali ho tam na bok a tak slovo dalo slovo a zreálnili sme projekt výmeny politických generácií. Doteraz som nebol v žiadnej strane, ani ku komunistom ma nechceli zobrať, teraz som členom SMER-u.

Predvolebná kampaň, ktorú ste vymysleli pre HZDS bola megalomanská. Aká bude kampaň SMER-u?

Základné rysy predvolebnej kampane SMER-u už mám vymyslené. Určite nebude megalomanská, ani veľmi drahá. Zatiaľ je to výrobné tajomstvo, môžem však prezradiť, že určite bude čímsi šokujúca, v pozitívnom slova zmysle. Určite to nebude len pre efekt a ani zďaleka sa kampaň nebude podobať trnavskému snemu HZDS pred voľbami 1998. HZDS chceli vtedy niečo veľkolepé, tak sme vymysleli obrovskú šou.

Ste pravou rukou Róberta Fica, človeka ktorý rozhýbal politickú scénu na Slovensku. Čo bude robiť Fedor Flašík po voľbách? Neznášate obleky, do vlády ani parlamentu ísť nechcete.

Chcem sa venovať marketingu, obchodu, umeniu, teda niečomu, v čom sa zabávam. Takisto sa však mením a dnes nemôžem s istotou tvrdiť, že aj o päť rokov ma nebude politika zaujímať. Možno sa unavím z môjho ľahtikárskeho života a zmením názor.

Máte s Ficom viac práce, ako s Vladimírom Mečiarom?

V živote som nebol tak blízko pri Mečiarovi, ako som s Róbertom Ficom. Pri Mečiarovi som nemohol ovplyvniť veci, ako zrušenie tlačových konferencií, jeho netaktický postoj k médiám či arogantný spôsob komunikácie s novinármi. S Mečiarom som komunikoval veľmi málo a prekážalo mi to. Aj kampaň som robil len pocitovo, asi ako si to on predstavuje, málokedy som to konzultoval a ak, tak len sprostredkovane cez nejaké osoby. Väčšina ľudí okolo Mečiara sú však len "riťolízi" bez názoru. Keď vycítili, že Mečiar bol za, tak aj oni súhlasili, ak bol predseda proti, tak boli proti pre istotu aj oni, a ak nevedia vycítiť nič, tak sklopia oči a držia sa hesla nevidím, nepočujem, necítim, ako tri čínske opice. Takto vyzerá vrcholný manažment HZDS.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 592
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 114
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 687
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 853
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 157
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 936
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 311
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 061
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 233
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 212
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 311
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 061
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 233
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 212
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu