Účinnosť nového zákona, upravujúceho podnikanie v cestovnom ruchu, však poslanci NR SR posunuli z 1. júla až na 1. október 2001. Do začiatku hlavnej turistickej sezóny totiž nestihnú slovenské cestovné kancelárie (CK) a agentúry splniť prísne kritériá v tejto oblasti podnikania.
Parlamentom schválená právna úprava zaručí spotrebiteľom - objednávateľom zájazdov cestovných kancelárií - vrátenie finančných prostriedkov v prípade úpadku CK. Tie budú musieť byť povinne poistené proti takýmto stavom alebo mať uzatvorenú zmluvu o bankovej záruke. Každá CK musí splniť podmienku, že pred uzavretím zmluvy o zájazde bude v katalógu presne, jasne, pravdivo, zrozumiteľne a úplne informovať klientov o skutočnostiach, ktoré môžu ovplyvniť ich výber. Katalóg s údajmi sa bude považovať za súčasť uzatvorenej zmluvy s klientom.
V prípade, že CK neposkytne objednávateľovi zájazdu dopravu z miesta dovolenkového pobytu na Slovensko, poskytne poistiteľ vyplatenie poistného na dopravu, vrátane nevyhnutného ubytovania a stravovania do času odchodu. V prípade, že si takéto plnenia hradí klient sám, je CK povinná uhradiť sumu, ktorá zodpovedá jej nákladom na riešenie situácie. Poistiteľ bude povinný uhradiť svoje záväzky v lehote do 24 hodín.
CK bude povinná dohodnúť zmluvné poistenie na sumu vo výške minimálne 30 percent ročných plánovaných tržieb z predaja zájazdov. Sumu, ktorou sa CK podieľa na poistnej udalosti, určia prijaté všeobecné podmienky poistenia.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.