zastupiteľstva, ktoré sa zíde 26. júna vyššie ceny definitívne spečatí.
"Zmena sa týkali ulice Pri prachárni, kde bolo doporučené znížiť cenu za hodinu parkovného z 15 na 10 korún. Ďalej sme diskutovali o filozofii, na čo použiť peniaze, ktoré sa z parkovného vyberú. Najprv musíme zistiť, koľko sa po zvýšení v praxi vyberie, následne by sme časť peňazí chceli použiť pre cyklistov, resp. alternatívnu dopravu a časť na verejnú dopravu," informoval nás po skončení rady primátor Zdenko Trebuľa.
Rada odporučila zastupiteľstvu prerokovať návrh, podľa ktorého by od júla motoristi v centrálnej zóne zaplatili 30 korún za hodinu parkovania, v blízkom centre 15 korún a všade inde 10 korún. Parkoviská pred blokmi zostávajú nespoplatnené. Radní predpokladajú, že ročný príjem z parkovísk by sa mal zo súčasných 16 zvýšiť na 20 až 22 miliónov korún.
Primátor si uvedomuje, že len zvýšené ceny parkovného nedostatok parkovacích miest v centre nevyriešia, aj keď očakáva zníženie náporu a využívanie väčších a lacnejších záchytných parkovísk v okrajových lokalitách mesta. "K zlepšeniu situácie určite napomôže dokončenie Kováčskej ulice a výstavba hromadných garáží i nových záchytných parkovísk v okolí Košíc. Koncom júna by som mal mať rokovanie s ďalším investorom - veľkou francúzskou firmou, ktorá ich stavia po celej Európe. Nebudeme ponúkať len lokalitu Vodnej ulice v centre, ale aj ďalšie miesta podľa územného plánu, kde by mohli nadzemné a podzemné garáže stáť," dodal Trebuľa.
Reštrukturalizácia vyše dvojmiliardového dlhu mesta Košice francúzskou Dexiou, ktorá je väčšinovým vlastníkom PKB, nepostupuje tak rýchlo, ako sa pôvodne verejne deklarovalo. "Zatiaľ sme stále v štádiu dolaďovania mnohých záležitostí. Na predloženie projektu do júnového zastupiteľstva to ešte zrelé nie je," povedal primátor. Podľa jeho slov sa minulý týždeň uskutočnili rokovania na úrovni ministerstiev pôdohospodárstva i financií v súvislosti s mestskými lesmi, ktoré by mali za úplatu prejsť pod lesy štátne. "Máme prísľub, že sa tým bude v krátkej dobe zaoberať vláda, aj keď má teraz iné problémy. Dúfame, že to schváli."
Primátor informoval aj o tom, kedy začne fungovať spoločný košicko-taliansky podnik KOSIT, a.s.
"Talianski investori by boli radi, keby k prvému júlu prevzali spaľovňu. Verejnú súťaž na zabezpečovanie čistoty a zimnej údržby ciest na území mesta, ktorá prebehla v minulých dňoch vyhrala KOSIT. Teraz je záležitosť na Protimonopolnom úrade, ktorý sa do 30 dní vyjadrí a ak nebude mať vážnejšie pripomienky, mohol by Kosit, a.s. fungovať vo všetkých oblastiach."
A ako ukončí svoju činnosť mestská eseročka Technické služby?
"Poveril som hlavného kontrolóra, aby sa aj pod jeho vedením urobil presný prehľad o ekonomike firmy. Po záverečnom audite sa budeme rozhodovať, ako ďalej. Existujú dve alternatívy, likvidácia alebo podanie na konkurz."
A čo zamestnanci TSMK, kedy dostanú nové zmluvy od Kosit, a.s.?
"Všetci zamestnanci by mali prejsť do pracovného pomeru v Kosit, a.s. Presný termín by som zatiaľ nerád hovoril."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.