vlak do Humenného. Vracala sa domov z návštevy dcéry. Jej spoj mal odchod o 12.21. Cestovný lístok si kúpila už pred jedenástou. "To, že dnes majú štrajkovať železničiari, som nepočula. Prečo mi teda predali lístok, keď vlak nepôjde?" poznamenala neveriaco. V čakárni boli aj traja vojaci michalovskej posádky. Čakali na vlak do Strážskeho, kde majú prípoj do Prešova. O tom, že má byť štrajk, im nikto na útvare nič nepovedal. " Bude to "prúser", ak vlak nepôjde. V prešovskom útvare, ku ktorému nás prevelili, sa máme hlásiť o tretej popoludní," povedal nám slobodník Roman Cako, ktorý nesie zodpovednosť za svojich dvoch vojakov. Nakoniec vlak do Humenného odišiel podľa cestovného poriadku. Ďalší, medzinárodný vlak zo Sanoku do Košíc, s odchodom z Michaloviec o 12.42 meškal dvadsať minút. Podľa informácií od službukonajúceho dispečera, spôsobila ho oprava na trati. Štrajk sa nekonal. Opýtali sme sa teda železničiara, ktorý pracuje ako výhybkár, posunovač a tranzitér v jednej osobe, na jeho názor na takýto protest. "Súhlasím so štrajkom, hlavne proti čomu je namierený. Jedno delenie železníc som už zažil. Boli vytvorené dve divízie - košická a prešovská. Nezmenilo sa nič, len pribudlo viac úradníkov. Keď sa všetko vrátilo do starých koľají, úradníci ostali. Teraz nám hrozia opäť delením a navyše prepúšťaním. Našu robotu robia súkromné firmy ľudí blízkych vedeniu ŽSR. Ich pracovníci nie sú školení na tieto práce a robia ich často neodborne, bez prísnych skúšok, ktoré máme my. Nám, ktorí ešte pracujeme, zdvojujú a strojujú funkcie. Podobá sa to práci na pánskom," povedal nám železničiar s dvadsaťročnou praxou v jednej zo zemplínskych železničných staníc. Meno nepovedal. Musí živiť rodinu a nechce stratiť prácu. Po jedenástej hodine priniesli agentúry správu, že Odborové združenie železničiarov štrajk odvolalo pre slabú podporu členov a z obáv odvety zo strany vedenia ŽSR. Zdá sa, že dôvody boli oprávnené.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.