Korzár logo Korzár

Výrazný pokles prepravených cestujúcich na letisku Poprad-Tatry

Poprad Hoci je letisko Poprad Tatry projektované tak, aby sa tu ročne prepravilo vyše ako 150 tisíc pasažierov, počas uplynulých niekoľkých rokov

ich býva pravidelne o viac ako desaťnásobok menej. A objemy prepravených pasažierov sa naďalej znižujú. Napríklad rok 2001 sa začal ešte žalostnejšími výsledkom, ako ten predchádzajúci. "Za prvých päť mesiacov tohto roku sme zaregistrovali 6161 cestujúcich. Je to o 35 percent menej, ako sme zaznamenali za rovnaké obdobie vlani," informovala nás riaditeľka letiska Anna Kováčová. Podľa nej, rozhodujúcu zásluhu na tomto stave má 38-percentný úbytok turistov prilietajúcich z Moskvy. Ako uviedla, príčinou je nevhodne zvolený termín začiatku platnosti vízovej povinnosti v čase, kedy na Slovensko cestuje najviac občanov z Ruskej federácie. Zároveň však tiež upozornila na nedostatočne pripravený proces udeľovania víz žiadateľom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Túto informáciu nám potvrdil aj zástupca tatranských hoteliérov a riaditeľ hotela Patria na Štrbskom Plese Jozef Bendžala (na snímke). "Bolo by v poriadku, keby sa víza dali kúpiť napríklad na colnici alebo na letiskách. Lenže ono je to podstatne zložitejšie, ako napríklad v USA, kam chodia ľudia nielen na dovolenku, ale aj za prácou. Uznávam, že sme museli uplatniť vízovú povinnosť voči návštevníkom z východu. Bola to požiadavka Európskej únie. Lenže je absurdné, ak tieto sa dajú na celej Ukrajine získať len v dvoch mestách Užhorode a Kyjeve," konštatoval J. Bendžala a dodal, že vďaka vízovej povinnosti klesol počet "pultových hostí" v Tatrách pochádzajúcich z východu asi o 60 percent.

Na úbytok letov počas zimnej sezóny nadväzuje mizéria, ktorá čaká na letisko v lete. Nie je tu totiž naplánovaný ani jeden let z Popradu do niektorého z prímorských letovísk, ako to bývalo zvykom v nedávnej minulosti. Riaditeľka letiska vidí príčinu v nízkej kúpyschopnosti obyvateľov okolitého regiónu, čoho výsledkom je, že slovenskí touroperátori nemajú záujem organizovať odlety z tunajšieho letiska. "Nosnými skupinami v aktívnom cestovnom ruchu vo Vysokých Tatrách a v širšom okolí v lete sú hlavne obyvatelia susedných krajín. Záujem o leteckú prepravu vzhľadom na pomer vzdialenosti a ceny za dopravu je však minimálny," dodala.

SkryťVypnúť reklamu

A hoci na letisku Poprad Tatry v súčasnosti pristávajú len malé dopravné lietadlá, tzv. biznis spoje, a vrtuľníky miestnej leteckej spoločnosti Air Transport Europe, práve v týchto dňoch sa ukončila dvojročná investičná akcia zameraná na obnovu signalizačných a navádzacích zariadení, ako aj na opravu trafostaníc. Podľa slov riaditeľky letiska sa kolaudácia investičnej akcie, ktorá pohltila viac ako 70 miliónov korún, uskutoční o dva týždne.

Za celý minulý rok prešlo popradským letiskom iba 13 tisíc pasažierov. To je príčina, prečo sa Slovenská správa letísk už niekoľko mesiacov snaží rokovať s leteckými dopravcami predovšetkým z Poľska, Litvy. Lotyšska, ale aj Fínska a Veľkej Británie. Predpokladá sa, že pravidelná letecká linka tu nevznikne ani tohto roku, ale výsledok v podobe charterových letov by sa mohol prejaviť už na sklonku roku, pred Vianocami a v prvých týždňoch roku nasledujúceho.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 040
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 764
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 251
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 315
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 112
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 894
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 127
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 118
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 519
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 179
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 847
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 239
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 575
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 376
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 7 892
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 519
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 179
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 847
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 239
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 575
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 376
  8. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 7 892
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu