Interbeauty. Ich výrobky, vonná kúpeľová soľ s vôňou levandule a trojvrstvový vonný olej do kúpeľa s rovnakou vôňou získali zlatú medailu, ale aj čestné uznanie za dizajn.
Ako nám prezradil majiteľ obchodu Mandala a zároveň manžel majiteľky firmy EZO Jozef Dorčák, do súťaže sa zo skromnosti neprihlásili sami. Urobila to za nich Slovenská kozmetologická spoločnosť, hoci nikto z nich netušil, že budú mať medzi 231 vystavovateľmi taký úspech. Ako sme sa z fotodokumentácie mohli aj sami presvedčiť, Jiřímu Kornovi zmizol z tváre úsmev, keď za svoj nový parfum dostal len čestné uznanie. Šarmantne však zablahoželal prešovským víťazom. Napokon, osobnosti ako Milan Markovič, Richard Műller či Helena Růžičková sú ich pravidelnými zákazníkmi.
EZO pôsobí v Prešove už od roku 1992 a od začiatku zásobovala len domáci trh. Dôvod je prozaický. Vonné soli totiž ako jediní na Slovensku aj v Európe miešajú ručne, doslova kávovou lyžičkou, aby dosiahli rôzne obrazce a zaujímavý dizajn. Podľa slov Márie Dorčákovej začínali s hlavou plnou nápadov a prvé balenia pripravili doma v kúpeľni.
Pri zaujímavo komponovaných fľaštičkách využívajú domácu solivarskú soľ premiešanú potravinárskym farbivom, ale aj ďalšie suroviny zo 44 štátov sveta. Patria medzi ne zvláštne byliny, ale aj éterické oleje, ktoré potom vrstvia vo farebných tónoch podľa druhov vôní. Na našu otázku, ako sa dá dosiahnuť farebnosť olejov nám Dorčák prezradil, že celé tajomstvo je v hmotnosti jednotlivých vrstiev.
"Ročne produkujeme 60-tisíc solí a každý nový výrobok je certifikovaný. Mohli by sme aj zvýšiť produkciu, ale kvôli nedostatku prostriedkov ideme stále na doraz. V súčasnosti už distribuujeme naše výrobky aj do Čiech, Rakúska, Poľska a Nemecka," vysvetlil nám s istou dávkou hrdosti Dorčák. Netajil, že najväčší problém majú so sklenenými fľašami. Na Slovensku si totiž nevedia nájsť výrobcu, ktorý by bol ochotný dodávať im atypické fľaše v malom, a tak sa obrátili na talianskeho výrobcu, aj keď riskujú, že v rovnakých druhoch fliaš sa u nás predáva aj medovina. Zaujímalo nás, ako sa vôbec zrodil nápad manželov Dorčákovcov.
"Patrili sme medzi prvých ľudí, ktorí po dlhoročných kontaktoch s ezoterikmi v zahraničí chceli preniesť túto filozofiu do vtedajšieho Československa. Tam kdesi je začiatok a hoci sa z nás praví ezoterici nikdy nestali, lebo žijeme príliš hekticky, vybrali sme sa tou voňavou cestou. Za našimi receptami je kvantum preštudovanej zahraničnej literatúry, ale aj spolupráca s kozmetikmi. Výsledkom sú výrobky a obchod, kde si ľudia, ktorí hľadajú relaxačnú, alebo liečivú silu aromaterapie môžu nájsť to, čo potrebujú," povedala nám Mária Dorčáková.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.