dočkal už siedmej generácie. Prvá na trh prišla verzia sedan, vyrábaná v Japonsku a uvedená na európsky i slovenský trh koncom minulého roka. Približne pred mesiacom sa začal predávať päťdverový hatchback. Jeho trojdverová verzia a kupé prídu na rad koncom roka. Vyrába sa v štyroch karosárskych variantoch, z ktorých si trojpriestorový štvordverový sedan svojimi klasickými a tvarmi udržiava tradičnú solídnosť, takže väčšia revolučnosť tvarov sa ušla tentoraz troj- a päťdverovému hatchbacku. Práve Civic sedan s výkonnejším motorom 1,6 l/110 k (menší je 1,4 l/90 k) sme podrobili redakčnému testu.
Karoséria nového sedanu si udržala vysokú eleganciu i typické prvky Hondy, ako výrazne plochý predok, nízky pontón a väčšie zasklené plochy. Oproti predchodcovi skrátený predný previs dovolil ďalej zväčšiť vnútorný priestor bez výraznejšieho predĺženia automobilu. Predná časť s novým uchytením predných blatníkov a ich ľahšou deformovateľnosťou znamená pre Civic sedan v prípade kolízie zvýšenú bezpečnosť pre posádku i pre chodcov. Interiéru dominujú väčší priestor, dobrý prístup cez široko sa otvárajúce dvere, pohodlné anatomicky tvarované sedadlá s príjemným látkovým čalúnením i ergonómia a dobrá dostupnosť ovládacích prvkov. Prístrojový štít striedmej palubnej dosky má tradičné usporiadanie s dvojicou hlavných a dvojicou menších kruhových prístrojov. Štvorramenný volant, len výškovo nastaviteľný, s väčším priemerom a hrubším vencom dobre padne ruky. Solídne pôsobí stredový panel s autorádiom a ovládaním mechanickej klimatizácie. Vodič i spolujazdec majú dostatok priestoru pre nohy, v okolí ramien i nad hlavou, rovnako aj cestujúci vzadu. Odkladacie priestory má Civic primerane hlavný s vekom je pred spolujazdcom, menšie vo dverách, pod autorádiom a na stredovom tuneli aj pre poháre. Už v základnej výbave sú airbagy pre vodiča, spolujazdca i dva bočné, ABS s EBD, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie bočných okien a vonkajších spätných zrkadiel, mechanická klimatizácia a ďalšie prvky výbavy. Solídny batožinový priestor s objemom 450 litrov možno po sklopení delených zadných operadiel rozšíriť smerom do interiéru.
Pohonné jednotky boli vždy pýchou automobilov Honda. Do sedana sa montujú štvorvalce s jedným vačkovým hriadeľom, štyrmi ventilmi na valec a premenlivým časovaním ventilov VTEC. Menší s objemom 1,4 l má výkon 66 kW/90 k, náš testovaný 1,6 l už 81 kW/110 k, pričom konštruktérom išlo viac ako o výkon o plochejší priebeh krútiaceho momentu, teda o väčšiu pružnosť motora, čo sa u nového Civica prejavuje silným záberom už od otáčok 2000 min.-1. Až do hranice okolo 4500 min.-1 má najlepší záber i najpriaznivejšiu spotrebu. Potom už nastupuje s ostrejším časovaním výkon i agresívnejší zvuk inak veľmi dobre odhlučneného motorového priestoru. V týchto fázach sa z rodinného auta stáva výkonný športovec. Ak je vodič v aute sám, môže naplno vychutnať šprintérske schopnosti i tradične dobré jazdné a dynamické vlastnosti Civica, pod čo sa podpísala aj pomerne nízka pohotovostná hmotnosť - len 1089 kg. Ani vtedy sa však nevzniká vír v nádrži, pretože úspornosť prejavuje Civic aj v tomto režime jazdy a spotreba je pod hranicou 9 l/100 km. Pri bežnej jazde aj pod 6 l/100 km a priemer počas testu bol 7,1 l/100 km, čím sa môže pýšiť len máloktoré auto tejto kategórie.
Autor: gold
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.