extrémne podmienky vozidlám Ford Focus WRC skutočne vyhovujú, pretože po víťazstve v Argentíne a na Cypre nenašiel Colin McRae premožiteľa ani v rozpálenom Grécku a postavil sa do čela priebežného poradia zarovno s Tommi Makinenom. Kvality tímu druhým miestom mohol potvrdiť aj Carlos Sainz, ktorý doteraz bodoval na všetkých tohtoročných podujatiach MS, no v poslednej ereske mu začal unikať olej a sklamaný Španiel musel odstúpiť.
Od štartu pretekov sa výborne držali aj súperi s tímu Subaru, ktorý hrali prím v prvých štyroch rýchlostných skúškach (piata zrušená) a až v šiestej RS takticky spomalili, aby nevýhodné pozície "zametačov" pred druhou etapou prenechali posádkam tímu Ford. Päť posádok sa tak po prvom dni krčilo v rozmedzí jednej minúty a všetko zostávalo otvorené. V tej dobe už však boli z hry obe továrenské posádky Peugeota, keď Auriol skončil už na piatom kilometri pre poruchu spojky a Gronholm stratil všetok olej po náraze na balvan v tretej rýchlostnej skúške. Makinen doplácal na pozíciu prvého vozidla a musel sa uspokojiť s deviatym miestom. Zaujímavé bolo sledovať jazdu tímu Citroen, pre ktorý bola grécka rely šotolinovou premiérou. Napriek tomu sa obidve Csary držali okolo desiateho miesta a nebyť Bugalského problémov s brzdami, mohli jazdiť ešte vyššie.
V sobotu sa očakával útok posádok Subaru, no ukázalo sa, že zbytočne. Solberg aj Burns jazdili časy iba okolo piateho miesta a pozícia McRaeho a Sainza sa každým kilometrom stávala pevnejšou. Kvalitu Focusov dokazoval aj tretí pilot značky, Francois Delecour, ktorý aj napriek zranenej ruke zajazdil v priebehu druhého dňa štyri najrýchlejšie eresky a postupne doťahoval stratu z piatka. Porucha posilovača riadenia v jedenástej ereske ho žiaľ stála ďalšie cenne sekundy a výsledkom bolo iba siedme miesto za Makinenom. Dramatický záver pred posledným dňom však sľuboval pätnásť sekundový rozstup medzi prvou trojicou (C. McRae, Sainz, Burns).
Už v druhej ereske posledného dňa sa však trojica zúžila na dvojicu, keď Burns nedobrzdil v jednej zákrute a výlet mimo trať ho stál tri minúty. Brit sa prepadol na siedme miesto a aby nesmútil, osud sa mu postaral o technickú poruchu, ktorá ho v predposlednej rýchlostnej skúške vyradila úplne. McRae a Sainz si to teda "rozdávali" medzi sebou sami a iba niekoľkosekundový rozdiel dával priestor na špekulácie o taktizovaní s pozíciami. Zbytočne. Ako sme už spomínali, v dvadsiatej rýchlostnej skúške vytiekol Španielovi olej a víťazom sa stal Colin McRae. Z odstúpenia Burnsa i Sainza najviac profitoval nórsky mladíček Solberg, pre ktorého druhé miesto znamená zatiaľ najväčší životný úspech. Česť majstrovskej značky Peugeot obhajoval tretím miestom Rovanpera, ktorého body sa však MS značiek nepočítali. A keďže FIA rozhodla, že ani Citroen nemôže rátať s bodmi (malý počet štartov v sezóne), štyri body si z Grécka odviezla česká Škoda, ktorej posádky skončili na siedmom a desiatom mieste. V skupine "N" kraľoval Argentínčan Pozzo, ktorý si víťazstvom upevnil vedenie v priebežnom poradí MS a rozbiehajúcu kategóriu Super 1600 vyhrala znova posádka Sebastiana Loebla na Citroene.
Výsledky 48. Acropolis Rally: 1. C. McRae/Grist (GB) Ford Focus 4:19:01,9 h, 2. Solberg/Mills (N/GB) Subaru Impreza + 49,0, 3. Rovanpera/Pietilainen (FIN) Peugeot 206 + 1:35,7, 4. Makinen/Mannisenmaki (FIN) Mitsubishi Lancer + 2:15,3, 5. Delecour/Grataloup (F) Ford Focus + 2:35,4, 6. Bugalski/Chiaroni (F) Citroen Xsara + 4:00,2, 7. Schwarz/Hiemer (D) Škoda + 5:56,7,... 10. Thiry/Prevot (B) Škoda + 8:35,7. Skupina N: 1. Pozzo/Stillo (RA) 4:40:17,9, 2. Trelles/del Buono (RA) + 56,7, 3. Ligato/Garcia (RA) + 8:31,9, 4. Baldacci/Barone (ITA) + 14:54,3, 5. Hatzitsopanis (GR) + 14:53,0, všetci Mitsubishi, 6. Drivakos (GR) Subaru + 25:15,1. Stav MS značiek po šiestom podujatí: 1. C. McRae 30 bodov, 2. Mäkinen 30, 3. Sainz 26, 4. Burns 15, 5. Rovanpera 14, 6. Delecour 11, 7. Auriol 10, 8. Solberg 9, 9. Loix 7, 10. Radstrom a Panizzi po 6, 12. Gardemeister 5, 13. Gronholm 4, 14 Schwarz a Arai po 3, 16. Hagstrom, A. McRae a Bugalski po 1. Značky: 1. Ford 60 bodov, 2. Mitsubishi 53, 3. Subaru 28, 4. Peugeot 20, 5. Škoda 11, 6. Hyundai 10.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.