z najväčších športových sviatkov sezóny dvadsaťštyrihodinovku v Le Mans.
Podobne ako vlani aj tomto roku štartovému poľu absolútne dominovali superšpeciály ingolstadskej automobilky AUDI s modelom vylepšenej R8-čky typu LM-P (Le Mans Prototype). Štyri kruhy poháňané 3,6 litrovým turbomotorom už viac ako dva roky (po odstúpení Mercedesu a BMW) nevedia nájsť adekvátneho súpera a zbierajú jeden vavrín za druhým. Ak to takto pôjde ďalej, vôbec nie je vylúčené, že sa koncern Volkswagen (práve prostredníctvom značky Audi) pokúsi nasledovať svojich rivalov zo Stuttgartu i Mníchova až do formuly jedena nepochybujme o tom, že by sa bolo načo pozerať.
Famóznemu víťazstvu v Le Mans tentoraz predchádzala smutná udalosť, keď sa koncom apríla počas prípravných testov na nemeckom Lausitzringu zabil italský pretekár Michele Alboreto. Ten patril medzi silne opory tímu Audi a po vlaňajšom treťom mieste v 24 LM si tento rok trúfal zopakovať svoje víťazstvo z roku 1997. Žiaľ, ďalšiu príležitosť už nedostal a tak mu aspoň patrila tichá spomienka jeho víťazných kolegov.
Priebeh pretekov poznačilo veľmi oblačné počasie (vraj najhoršie za posledných desať rokov), keď niekoľkokrát muselo na trať aj Safety Car. Prvá hustá prehánka sa nad traťou prehnala už po štvrťhodine pretekov a mnohé zo štyridsaťosem štartujúcich vozidiel hneď skončili v štrkových záchytných zónach. Na čele sa usadila najrýchlejšia posádka kvalifikácie, štartujúca s Aiellom, za ktorou jazdil Lammers (Lammers-Hillebrand-Crevels) z tímu Racing For Holland na podvozku Dome S101-Judd a druhé Audi s Bielom. Po prezúvaní Aiella (6.kolo) sa dostal do čela Bentley Martina Brundle (Brundle-Orteli-Smith) pred Grafa z tímu Panoz a Bielu, ktorý sa takticky držal vzadu a čakal na ďalší vývoj. "Bolo to ťažké víťazstvo," povedal potom po pretekoch Frank Biela. "Druhýkrát je to vždy ťažšie ako prvé, ale mali sme výborne pripravené auto, ktorá dokázalo aj svoju spoľahlivosť. Veľkú zásluhu na úspechu mala aj správna tímová stratégia.". Bielova posádka sa potom dostala do vedenie už v druhej hodine a túto pozíciu si prakticky udržala až do konca pretekov. Vlani sme videli prejsť cieľom demonštratívne tri vozidlá Audi vedľa seba, no už v úvode pretekov sa vedenie tímu s touto vidinou rozlúčilo, keď posádku Johnny Herberta (nahradil Alboreta) najprv začala trápiť elektronika a neskôr aj prevodovka, ktorá znamenala koniec nádejam. Dlho sa zdalo, že najvážnejším súperom vozidlám Audi bude Bentley, ktorý sa do Le Mans vrátil po sedemdesiatich rokoch a vytrvalo sa držal na špici pretekov. Technické problémy (požiar elektriky) Brundlovej posádky však odstavili prvý Bentley a ďalší priebeh pretekov ukázal, že nová konštrukcia sa ešte osvedčenej R8-čke nemôže rovnať a v cieli na treťom mieste strácala až pätnásť kôl. Ešte horšie však na tom bola konkurencia jazdiaca na Dome-Judd, Courage-Peugeot a Panozoch, ktorú postupne skosili buď technické problémy, alebo nástrahy trate. Vedomí si svojej sily potom už obe vedúce posádky Audi len kontrolovali situáciu a podobne ako vlani si zopakovali suverénne víťazstvo.
Výsledky 69. ročníka 24 hodín Le Mans: 1. Biela/Kristensen/Pirro (Infineon Audi R8) 321 kôl, 2. Aiello/Capello/Pescatori (Infineon Audi R8) - 1 kolo 3. Wallace/Leitzinger/van de Poele (Bentley) - 15 kôl, 4. Beretta/Wendlinger/Lamy (Chrysler) - 23 kôl, 5. Deletraz/Fabre/Gene (Reynard-VW) - 37 kôl, 6. Rosa/Babini/Drudi (Porsche) - 38 kôl, 7. Jeannette/Dumas/Haezebrouck (Porsche) - 39 kôl, 8. Fellows/O´Connell/Pruett (Chevrolet) - 43 kôl, 9. Perrier/Neugarten/Smith (Porsche) - 46 kôl, 10. Chereau/Dumez/Goueslard (Porsche) - 47 kôl.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.