znova víťaza menom Schumacher. Nemožno sa teda čudovať, že obaja bratia pricestujú domov až na poslednú chvíľu a pokúsia sa nevnímať nepríjemný tlak verejnosti. V posledných rokoch sa veľká cena Európy (z pochopiteľných dôvodov) udomácnila práve na tomto okruhu, ktorý v automobilovej histórii utkvel hlavne zásluhou havárie Niki Laudu v roku 1976. Tá sa však stala ešte na starom, dvadsaťdva kilometrovom okruhu, ktorý potom vyškrtli z kalendára F1. Lenže Nurburgring k F1 patri rovnako ako Monza, či Monte Carlo a tak po rozsiahlej rekonštrukcii sa sem vozidlá kráľovskej triedy vrátili znovu v sezóne 1984. Keďže však podľa reglementu FIA nemôže žiadna krajina organizovať dve vrcholné podujatia kategórie Grand Prix, dostáva Nurburgring šancu, ako trať veľkej ceny Európy. Pretek s týmto názvom sa nepravidelne jazdí od roku 1983 a vystriedal sa na štyroch okruhoch (Brands-Hatch, Nurburgring, Donington a Jerez). Nový Nurburgring meria 4556 metrov a jazdí sa na 67 kôl. Vďaka situovaniu na úpätí Ardén sa tu neuveriteľne často mení klíma, čo už poznačilo nie jeden majstrovský pretek (napr. v roku 1999 nečakane zvíťazil Herbert na vozidle Stewart-Ford). Zásluhou jeho členitosti nemožno o tomto okruhu hovoriť, že patrí k rýchlym, no o to viac je divácky zaujímavejší. Práve takáto trať najviac sedí podvozkom tímu Ferrari a špeciálne Michaelovi Schumacherovi, ktorý tu už dvakrát zvíťazil. Nezabúdajme však ani tím McLaren a jeho dve hviezdy (Hakkinena a Coultharda). Apetít rastie tiež tímu BMW Williams, pre ktorý je to svojim spôsobom domáca veľká cena, ak si poskladáme do súvislostí národnosť dodávateľa motorov a prvého pilota tímu. Pri nepredvídateľných pretekoch formuly jeden je však ťažké označiť jednoznačného favorita a tak si radšej počkajme do nedeľa, ako to na Nurburgringu dopadne tento rok. Štart pretekov je vo zvyčajnom čase o 14.00 SEČ.
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.