reakcií. Štatistici vypočítali, že zníženie ceny impulzu vzhľadom na skrátenie dĺžky jeho trvania, bude v konečnom dôsledku predstavovať jeho zdraženie. Navyše, avizované zvýšenie paušálneho poplatku za existenciu bytovej stanice spôsobilo, že niektorí jednotlivci, najmä tí čo počas roka prakticky netelefonujú, ale hovory len prijímajú, začali s ich odhlasovaním. Mesačne pretelefonujem len niekoľko sekúnd. Robí to spolu niekedy ani nie desať impulzov. Keď som sa dozvedela, že paušál zdražie na 240 korún, zareagovala som požiadavkou na zriadenie podvojnej telefónnej linky s mojou susedkou, ktorá mesačne pretelefonuje v priemere len dva impulzy, rozpovedala nám svoj príbeh Popradčanka Veronika Kišidajová. Odpoveďou na jej požiadavku bolo zamietavé stanovisko zo strany telekomunikačného podniku, Primárna oblasť Poprad. Údajne, podvojné linky sa už nerobia. Preto sme sa rozhodli, že si odhlásime pevnú linku a kúpili sme si mobily. My nepotrebujeme nikam volať. Chceme však byť na príjme, keď sa nám ozývajú deti alebo vnúčatá. A úplne bez telefónu zostať nechceme aj preto, že pri prípadnej mimoriadnej situácii by sme sa nemali ako dovolať pomoci, uviedla ďalej. Ako si sama vypočítala, trojtisícová investícia do mobilného telefónu s tristokorunovou kartou by sa jej po roku mala začať vracať.
My sme sa obrátili na riaditeľa popradskej primárnej oblasti Slovenských telekomunikácií, od ktorého sme sa chceli dozvedieť, koľko ľudí po avizovaných zmenách vo výške platieb odhlásilo používanie pevných telefónnych liniek. Ten nás, ako osoba nekompetentná informovať médiá, odkázal na bratislavskú hovorkyňu tamojšieho generálneho riaditeľstva. Klebety o zvyšovaní paušálu až na 400 korún nie sú pravdivé. Nová suma je len 249 korún aj s DPH. Panika je teda zbytočná a v súvislosti s touto informáciou ani nemáme žiadne správy o zvýšenom záujme užívateľov o odpájanie telefónnych liniek, informovala nás Gabriela Nemkyová, podľa ktorej vlastne žiaden problém ani neexistuje. Ako nás informovala ďalej, pre netelefonujúcich ľudí je pripravený nový užívateľský program so 169-korunovým paušálom (bez DPH pozn. red.) a s 12 impulzmi zdarma. Každý ďalší impulz však bude stáť tri koruny a 70 halierov. Podľa nej, ľudia ktorí si už odhlásili pevnú telefónnu linku, si ju aj vzhľadom na ponuku nového užívateľského programu môžu do 15. júla opäť bezplatne prihlásiť. Je zaujímavé, že keď už sme sa odhlásili, o niekoľko dní na to sme dostali list od Telekomunikácií s takouto ponukou. A dokonca v ňom stálo, že nám môžu zriadiť aj podvojnú linku. Škoda, ale keď sme si už raz kúpili si mobily, svoje rozhodnutie meniť nebudeme, dodala na záver pani Kišidajová.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.