citové problémy a problémy so správaním u detí, ktoré sa narodili v 32. až 35. týždni tehotenstva, ale britskí vedci zistili, že tieto deti mávajú ťažkosti aj v škole.
Bádatelia z oxfordskej nemocnice Johna Radcliffa pod vedením Charlotte Huddyovej skúmali ťažkosti s učením a správaním sedemročných detí, ktoré sa narodili predčasne. Tretina z nich mala problémy s písaním, matematikom, alebo s motorikou, napríklad pri kreslení.
Štvrtina potrebovala pomoc, štyri percentá potrebovali špecifický prístup a tri percentá z týchto detí museli byť zaradené do osobitnej školy. Okrem toho tretina predčasne narodených detí trpela hyperaktivitou.
Peter Hope, člen výskumného tímu, však pripomína, že mnohým z týchto detí sa aj napriek tomu v škole darí. Výsledky výskumu však môžu pomôcť učiteľom, aby pochopili, prečo majú tieto deti problémy. Čím skôr sa totiž príde na korene detských ťažkostí v škole, tým skôr sa ich podarí vyriešiť.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.