listu, ktorý nám zaslali do redakcie, nie sú spokojní so službami značkového autoservisu Carion Unicoop, s. r. o., Banská Bystrica, pobočka Rožňava. „Už pri výjazde zo servisu sa nám zdalo, že autom akosi ‚cuklo'. Už vtedy nás napadlo, že či to nemôže mať súvis s predchádzajúcim zásahom v autoservise, kde sme absolvovali pravidelnú prehliadku. Medzi obcami Gočovo a Vlachovo sa auto pokazilo a my sme ostali stáť, uvidle manželia Brdársky. Navyše tvrdia, že na vine sú mechanici a opravu automobilu, ktorú na mieste vykonali pracovníci firmy odkiaľ pred hodinou odišli, odmietli zaplatiť. Manželia Brdársky si kúpili automobil Škoda Felícia, podotýkam, že nie u nás, v roku 1997 a dnes už je polovica roku 2001. Podľa záručných podmienok a servisnej knižky sa mali zúčastňovať pravidelných prehliadok, ale v servisnej knižke nemajú žiadny záznam. Do dnešného dňa mali absolvovať štyri prehliadky, ale teraz boli iba na prvej. Pritom sa pravidelné servisné prehliadky majú uskutočňovať po najazdení 15-tisíc kilometrov alebo po roku prevádzky, čo sa však nestalo. Teraz boli po štyroch rokoch na prvej, skonštatoval vedúci pobočky Carion Unicoop v Rožňave Marián Šebo. Napriek tomu pracovníci autoservisu vykonali kompletný servis. Vymenili sme všetky filtre, motorový olej, chladiacu zmes, brzdovú kvapalinu, doliali destilovanú vodu a vystavili faktúru na 2109 korún, v ktorej je zúčtovaná aj práca. „Je to suma, o ktorej som presvedčený, že je najnižšia v širokom okolí za poskytnuté služby, povedal M. Šebo. Podľa jeho slov pani Brdárskej pri jej telefonickej sťažnosti vysvetlil o čo ide, a že mechanici, hoci nemajú takéto povinnosti vyšli za pokazeným autom, akonáhle im to čas dovolil. „Trvalo im to hodinu a štvrť. Dokonca od nás žiadali zaplatenie výjazdu do Vlachova, tvrdia manželia Brdársky. Keď si zákazník kúpi auto, musí dodržiavať určité záručné podmienky. Potom sú služby centrály Škoda Assistance bezplatné. V Rožňave však táto služba k dispozícii nie je a najbližšie pobočky centrály sú v Rimavskej Sobote a v Poprade. „Zákazník však musí plniť podmienky starostlivosti o vozidlo uvedené v servisnej knižke, kde sú uvádzané záznamy o pravidelných prehliadkach. Ak tak zákazník neurobí, nemôže predsa od nás chcieť, aby sme my preberali záruky za niečo, čo si on nesplnil. Navyše by vzhľadom na neplnenie si povinností museli zaplatiť za servis aj u Škoda Assistance, informoval M. Šebo. Pracovníci autoservisu mali so sebou súčiastky, ktoré podľa popisu závady mohli byť eventuálne pokazené a aby ich mohli mechanici na mieste vymeniť. „Automobil je už po záručnej dobe a preto museli súčiastku zaplatiť, čo však odmietli s tým, že na vine sme my, doplnil M. Šebo informáciu, na ktorú sa manželský pár z Dobšinej sťažuje. „My máme pokazené auto, hoci sme zaplatili za prehliadku nemalú čiastku a myslíme si, že porucha vnikla po ich zásahu. Teraz potrebujeme nových opravárov, dodávajú manželia Brdársky. Merač otáčok, kvôli ktorému sa vozidlo stalo nepojazdné, je podľa slov M. Šeba pri Felíciách po určitom množstve najazdených kilometrov často poruchový. Skutočnosť, že sa auto pokazilo tesne po servisnej prehliadke, je podľa neho iba zhoda okolností. „Pri niekoľkých tisíckach zákazníkov, ktorí sú s našimi službami spokojní a poskytujeme pravidelný servis niekoľkým stovkám majiteľov áut, ktoré sme za dva roky predali, si nemyslím, že by nám tento jediný prípad ublížil. Navyše nejde o našu chybu, ale o neporiadneho zákazníka, ktorý nedodržiava základné veci týkajúce sa servisovaného automobilu a jeho údržby. Veľmi ma to mrzí, lebo našim klientom radi vyjdeme v ústrety. Takéto vymyslené obvinenia odmietam, dodal M. Šebo.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.