rok. Ako nás informoval generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Jozef Luca, firma dosiahla za minulý rok výkony cez jednu miliardu korún, čo je v porovnaní s predchádzajúcim rokom o osem percent viac, vykázala však záporný hospodársky výsledok.
V októbri minulého roku sa majoritným akcionárom Cestných stavieb stala prostredníctvom svojej rakúskej dcérskej spoločnosti Sipee Holding francúzska Eurovia International. Odvtedy došlo k transformácii akciovky. Cestné stavby vlastnili pôvodne závody v Košiciach, Michalovciach, Prešove aj v Poprade, keďže však Eurovia už skôr mala v Poprade svoj podnik Slov-Via, popradský závod Cestných stavieb prešiel pod túto spoločnosť. Zároveň do tejto firmy odišlo zhruba sto zamestnancov.
Keďže sme sa dozvedeli, že košické Cestné stavby postupne redukujú počty zamestnancov, opýtali sme sa J. Lucu na dôvody. "V snahe zvýšiť akcieschopnosť podniku sme nútení zredukovať počet zamestnancov. V porovnaní s minulým rokom sme znížili stav zhruba o dvesto. V súčasnosti zamestnávame 771 ľudí. Plánom, pri snahe dosiahnuť produktivitu na jedného zamestnanca vo výške 1,1 milióna korún, je do konca roka dosiahnuť v priemere zamestnanosť na úrovni 680 až 700 ľudí. K dosiahnutiu tohto čísla pomôže aj to, že časť zamestnancov máme kvôli sezónnosti zamestnaných na dobu určitú. Plánujeme výkony vo výške zhruba 750 tisíc korún. Vlani sme dosiahli miliardu výkonov, to však bolo ešte vrátane popradského závodu, ktorý prešiel pod Slov-Viu Poprad."
Akcionári na včerajšom valnom zhromaždení zvolili aj nového člena dozornej rady, ktorým sa stal Thierry Bodard. Ten nahradil na tomto poste Luca Bodsona, ktorý sa svojho členstva v dozornej rade vzdal sám ešte na jar kvôli iným povinnostiam.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.