najmenšie Audi dodávalo len s dvomi 1,4-litrovými motormi, z ktorých jeden je zážihový a druhý vznetový, pričom obidva majú rovnaký výkon 55 kW.
Ako vyplýva už z označenia novej verzie, na jej pohon slúži 1,2-litrový turbodieselový motor. Tento trojvalcový motor má ako vôbec prvý vznetový motor s priamym vstrekovaním zhotovený z hliníka aj blok valcov, čo v porovnaní s konvenčným liatinovým blokom prinieslo úsporu hmotnosti 16 kg. Celkovou hmotnosťou len 100 kg patrí uvedený motor k najľahším vznetovým motorom, použitým na pohon osobných áut. Výrobca dokonca tvrdí, že tento motor má najvyššiu termodynamickú účinnosť (teda najefektívnejšie využíva energiu paliva) zo všetkých sériovo vyrábaných motorov. Motor je vystrojený tromi vstrekovacími jednotkami čerpadlo-dýza, ktoré vyvíjajú veľmi vysoký vstrekovací tlak (až 2050 bar). Maximálny výkon motora je 45 kW pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment si motor udržuje v rozsahu od 1800 do 2400 ot/min. Vozidlo je vystrojené mechanickou prevodovkou s automatizovaným radením. Pretože zapínanie a vypínanie spojky zabezpečuje inteligentný elektrohydraulický systém, automobil nemá spojkový pedál. Päťstupňová prevodovka má tri režimy činnosti. V manuálnom režime mení vodič prevodové stupne krátkym posunutím radiacej páky dopredu alebo dozadu, a to vždy len o jeden stupeň (teda sekvenčne). V automatickom režime volí najvhodnejší prevod riadiaca elektronika. V tomto režime môže vodič spínačom na strednej konzole zvoliť mód Eco (teda ekonomický mód), v ktorom prevodovka pracuje tak, aby sa minimalizovala spotreba paliva. Tento mód sa vyznačuje aj funkciou štart/stop. O čo ide? Keď auto stojí dlhšie ako štyri sekundy a vodič pritom stláča brzdový pedál, automatika vypne motor. Po uvoľnení brzdového pedálu sa motor automaticky naštartuje. Ďalšou funkciou módu Eco je to, že ak vodič počas jazdy uvoľní pedál akcelerátora, dôjde k vypnutiu spojky a motor prejde na voľnobežné otáčky. Stručne možno povedať, že motor je v činnosti len vtedy, keď je jeho výkon skutočne potrebný na pohon vozidla. Audi A2 1.2 TDI sa "trojlitrovým" stáva práve len v móde Eco, pretože len v tomto móde je jeho celková normovaná priemerná spotreba pod trojlitrovou hodnotou, a to veľmi tesne podľa normy 1999/100/EG je táto spotreba 2,99 l/100 km. Pri jazde v meste je priemerná spotreba 3,6 l/100 km, pri jazde mimo mesta je to dokonca len 2,7 l/100 km. Treba ale povedať, že k mimoriadne nízkej spotrebe prispel nielen úsporný motor, ale aj ďalšie opatrenia. Verzia 1.2 TDI má totiž v porovnaní s 1,4-litrovými verziami aerodynamicky optimalizovanú karosériu, ktorej súčiniteľ odporu má rekordne nízku hodnotu 0,25 (obvyklé sú hodnoty 0,30 a vyššie). Niektoré časti podvozka sú zhotovené z hliníka, čo viedlo k ďalšej úspore hmotnosti. Trojlitrová á-dvojka má hmotnosť len 855 kg, čo je o 135 kg menej ako je hmotnosť modelu 1.4 TDI. Ku cti konštruktérov ale patrí, že znižovanie hmotnosti nešlo v žiadnom prípade na úkor bezpečnostného výstroja. Vozidlo je sériovo vystrojené dvomi čelnými a dvomi bočnými nafukovacími vankúšmi, antiblokovacím a protipreklzovým systémom i stabilizačným systémom ESP. Za príplatok môže byť vozidlo vystrojené aj systémom SIDEGUARD (ide o nafukovaciu "záclonu", ktorá sa pri bočnom náraze nafúkne pozdĺž bočných okien), klimatizačným systémom, posilňovačom riadenia, výškovo prestaviteľnými prednými sedadlami a vyhrievateľnými zrkadlami. Batožinový priestor má objem 350 litrov, ale sklopením zadných sedadiel ho možno zväčšiť na 1085 litrov. Všetky verzie modelu A2 majú nosný rám zhotovený z hliníkových profilov tento rám je veľmi ľahký a váži len 76 kg. Audi A2 je dlhé 383 cm, široké 167 cm a vysoké 155 cm.
Treba snáď spomenúť aj to, že nové úsporné Audi A2 1.2 TDI je vystrojené rovnakým motorom a rovnakou prevodovkou ako sesterský model Volkswagen Lupo 1.2 3L TDI, ktorého priemerná spotreba je rovných 3 l/100 km.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.