svojich detí sa vybral do ZOO. "Moje deti reagovali na obrázok z májového mestského bulletínu Kam do mesta, kde pri avizovaní ZOO bola fotka slona. Vzhľadom na ilustráciu sme očakávali, že vo výbehoch nájdeme aj slony. Ako sme zistili od niektorých ďalších návštevníkov, aj oni chceli vidieť najmä slony." Samozrejme slony nevideli, pretože tie v tejto ZOO nie sú.
Ako pokračuje čitateľ ďalej, táto neserióznosť ho pobúrila: "Myslím si, že to je len lacný reklamný trik. Predstavte si, že by takto (ilustračnými snímkami neexistujúcich exponátov) propagovalo svoju expozíciu napríklad múzeum, autosalón a pod. Rád si prečítam vo vašom denníku odpoveď riaditeľa ZOO."
Riaditeľ ZOO Karol Seman na názor čitateľa zareagoval:
"Verím čitateľovi, že je rozčúlený. Ale my s touto záležitosťou nemáme nič. My totiž tento časopis nevydávame, ani im nezadávame inzerciu. Je to bezplatná služba a vlastná iniciatíva vydavateľa spravodaja. Ja tieto spravodaje ani nevidím. Napriek tomu sa čitateľovi ospravedlňujem, aj keď my, ako ZOO, sme bez viny. Nech sa obráti na vydavateľa."
Namiesto čitateľa sme sa na vydavateľa obrátili my. Tým je firma Enter design na Hutníckej 1 v Košiciach. Meno zodpovedného pracovníka v tiráži nenájdete, len tri čísla redaktorov. Preto sme oslovili jedného z nich, Libora Sotáka. "My tam fotku dávame len ako upútavku. Každý mesiac tam dáme fotku iného zvieraťa. Preto nechápem, prečo si ľudia myslia, že práve toto zviera v ZOO bude."
Je možné, že podľa vydavateľa má fotka len upútať, ale vysvetlite to malému dieťaťu. Tento argument neobstojí ani v malých vidieckych novinách. Preto nám nedalo nespýtať sa, prečo si nenafotia niektoré zvieratá, ktoré sa ozaj v košickej ZOO nachádzajú. Je ich viac ako 120 druhov a mnohé sú atraktívne aj pre malé dieťa.
"V živote som v košickej ZOO nebol, tak neviem, aké zvieratá tam majú. A tento inzerát je zdarma, takže k nemu dávame fotku len vtedy, keď je priestor. My máme totiž 50 percent platených a 50 percent neplatených inzerátov."
Spravodaj už podľa svojho obsahu by mal slúžiť ako servis pre návštevníkov alebo obyvateľov Košíc. Práve preto by mali byť informácie presné a nezavádzajúce. Takýto bulletin potom mestu robí len medvediu službu. Apropo, medvede v ZOO sú. Avšak ďalšia odpoveď L. Sotáka nás doslova šokovala: "My sme informácie o ZOO dostali od istej ich pracovníčky ešte pred rokom. Takže netušíme, či sa napríklad nezmenili otváracie hodiny alebo vstupné."
Zaujímalo nás preto, či si informácie v spravodaji, ktorý vychádza každý mesiac, priebežne aktualizujú. "Nie, veď je to bezplatná služba a ešte sa nikto nesťažoval." Opravia ich len vtedy, keď ich niekto osobne alebo písomne upozorní na omyl. Takže pravdivý údaj sa dostane až do ďalšieho čísla.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.