rastúcou silou britského tímu vyrovná tím Ferrari a Michael Schumacher. Veď z Ralfa sa zrazu stal najvážnejší súper, ktorý staršieho brata bez rešpektu prevalcoval v Montreale a nebyť nepozornosti na Nurburgringu (prejazd zakázanou čiarou a penalizácia), bol by svoj úspech zopakoval aj tam.
Ralf začal napĺňať predpoklad už v kvalifikácii, keď po prvýkrát v živote vyjazdil Pole position a naviac tesne pokoril aj Michaela (pekný darček k narodeninám, keď práve v sobotu oslavoval 26 rokov). V tíme Ferrari blikali výstražné kontrolky a bolo jasné, že budú musieť vyhútať dokonalú stratégiu, aby Williams porazili. Štart sa najlepšie vydaril mladšiemu Schumacherovi, ktorý okamžite málinko odskočil svojim prenasledovateľom. Michael sa zatiaľ musel vysporiadať s nepríjemným Coulthardom, ktorého našťastie pokoril už v zákrute Estoril a mohol sa sústrediť na prenasledovanie Ralfa. Výborne odštartoval aj Barrichello na druhom Ferrari, ktorý sa z ôsmeho miesta prepracoval až na piate za Montoyu. Druhý mclaren, pilotovaný Häkkinenom, zatiaľ odtlačili do boxov, keď Mika znova odstúpil už na štarte do zahrievacieho kola (koľkýkrát už?).
Po úvodnom zoradení nastala štandardná inštalačná fáza v priebehu ktorej sa čakalo, kto prvý zabočí do boxov a odkryje karty svojej stratégie. Teplota vozovky stúpala na 43-44°C a pneumatiky mali rozhodnúť o víťazovi (Bridgestone doviezol úplne novú zmes). Prvý zabočil k boxom Barrichello na Ferrari (21. kolo) a dalo sa tušiť, že pôjde na tri zastávky. Zvolí však rovnakú taktiku aj jeho tímový kolega Michael? V tíme williams zareagovali stiahnutím Ralfa Sch. (24. kolo), ktorý si pred bratom vybudoval už trojsekundový náskok, no mechanici zbabrali výmenu pravého zadného kolesa a náskok bol preč. Keď sa potom o kolo neskôr vrátil na trať po PIT aj Michael, jeho náskok pred Ralfom bol nečakaných šesť sekúnd! Končila sa však iba prvá tretina a všetko zostávalo otvorené. Na čele sa usadil Montoya o ktorom sa nevedelo, koľko zastávok absolvuje, pretože dopoludnia trénoval na tvrdšej zmesi. Zaujímavé ale bolo, že Michael sa začal vzďaľovať Ralfovi a približovať Montoyovi, čo napovedalo, že má menej paliva, ľahšie vozidlo a pravdepodobne pôjde na tri PIT. Montoya tankoval v 30. kole a na čele bol znova Michael. Pätica Michael, Ralf, JPM, Rubens a David už jasne dominovala a zbytok sveta výrazne strácal. Práve v tej dobe však dostal desať trestných sekúnd Coulthard (za pit line) a pätica sa scvrkla na štvoricu. Náskok Michaela pred Ralfom pomaly narastal a čakalo sa, kto zabočí prvý. Mal to byť Michael, ktorý mal tankovať trikrát, no na všeobecné prekvapenie sa prvý v boxoch zjavil znova Ralf (44. kolo), čo znamenalo takmer stratené šance na víťazstvo (za predpokladu, že sa nič mimoriadne nestane). Michael a Ferrari si teda mohli oddýchnuť, keď klamanie telom (tri PIT Barrichella) zabralo a starší Schumi sa pobral druhýkrát tankovať o kolo neskôr po svojom bratovi. Na chvíľu sa na včele znova objavil Montoya, no bolo jasné, že musí tankovať a jeho miesto je na tretej alebo štvrtej pozícii. Kolumbijčan to však nebolo súdené. Po jeho niekoľkých chybách ho však teraz vyradila elektronika (53. kolo). Po druhom tankovaní Coultharda sa už potom poradie nezmenilo a z toho plynúca situácia v šampionáte je preto viac ako jasná.
Výsledky GP Francúzska: 1. M. Schumacher (Ferrari) 1:33:35,636 h (196,093 km/h), 2. R. Schumacher (Williams) + 10,399, 3. Barrichello (Ferrari) + 16,381, 4. Coulthard (Mclaren) + 17,106, 5. Trulli (Jordan) + 1:08,285, 6. Heidfeld (Sauber), 7. Räikkonen (Sauber), 8. Frentzen (Jordan), 9. Panis (Bar), 10. Burti (Prost), 11. Fisichella (Benetton), všetci 1 kolo, 12. Alesi (Prost), 13. Verstappen (Arrows), 14. Rosa (Jaguar), všetci 2 kolá, 15. Marques (Minardi) 3 kolá, 16. Button (Benetton) 4 kolá, 17. Alonso (Minardi) 7 kôl. Stav MS: 1. M. Schumacher 78 bodov, 2. Coulthard 47, 3. R. Schumacher 31, 4. Barrichello 30, 5. Montoya 12, 6. Häkkinen, Heidfeld a Trulli po 9, 9. Villeneuve a Raikkonen po 7, 11. Frentzen 6, 12. Panis 5, 13. Irvine 4, 14. Alesi 3, 15. Fisichella, Verstappen a Rosa po 1. Tímy: 1. Ferrari 108 bodov, 2. McLaren-Mercedes 56, 3. Williams-BMW 43, 4. Sauber-Petronas 16, 5. Jordan-Honda 15, 6. BAR-Honda 12, 7. Jaguar-Cosworth 5, 8. Prost-Acer 3, 9. Benetton-Renault a Arrows-Asiatech 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.