medzi motoristickou verejnosťou informácie o sprísnených bezpečnostných opatreniach, ktoré sa týkali predovšetkým obhliadky trate pred samotnou súťažou. Na dodržiavanie všetkých nariadení apeloval aj riaditeľ pretekov Milan Hôlka, s ktorým sme sa porozprávali niekoľko dní pred "ostrým" štartom podujatia.
Čo motivovalo sprísnené bezpečnostné opatrenia pred XIV. Rallye Senica?
"Poviem na rovinu, neboli by sme radi, keby sa opakovala situácia z nedávnej Rallye Prešov, keď sa práve v rámci obhliadky trate zrazili dve posádky a ďalšie k tomu nemali príliš ďaleko. Nechcel by som tiež, aby zainteresovaní chápali naše kroky ako reštrikciu. Veci sa však majú tak, že senická rely vedie územím, ktoré síce nie je chráneným územím, ale je v prvom a druhom ochrannom pásme a pociťovali sme rôzne tlaky z viacerých strán, neustále sme boli pod drobnohľadom štátnych orgánov, ochranárskych združení i polície. Majitelia jednotlivých lokalít sú roztrieštení, existujú tam rôzne vlastnícke vzťahy, ale i ochranárske záujmy, a to všetko si vyžaduje maximálnu disciplinovanosť. Tento ročník súťaže sme, i keď s veľkými problémami, dokázali zorganizovať a nebolo by na prospech veci, keby sme kvôli neuváženému konaniu niektorých jednotlivcov túto pozíciu stratili. Ak sa naše opatrenia niekoho dotkli, mrzí nás to, ale chcem zdôrazniť, že je to v záujme nás všetkých. Orgány štátnej správy vydali totiž vzhľadom na Senicu rozhodnutie, ktoré je do istej miery tvrdé a kladie dôraz práve na dodržiavanie termínov a časov pri obhliadke trate. A bez zaujímavosti nie je ani skutočnosť, že jednou z podmienok je aj vypracovanie štúdie pracovníkmi Slovenskej akadémie vied o organizmoch a živočíchoch, ktoré žijú v tejto oblasti a od výsledkov tejto analýzy bude závisieť aj budúcnosť nielen našej, ale zrejme aj ďalších súťaží slovenskej rely."
Pôjde sa teda senická rely aj na budúci rok?
"Predpoklady na to rozhodne sú. Rozhodujúci vplyv však na to, či sa tu stretneme aj o rok, bude mať práve výsledok spomínanej analýzy."
Vlani neboli v Senici na organizovanie podujatia vhodné ekonomické podmienky. Vyjadrili ste sa vtedy, že radšej rok vypustíte, kým sa nezlepší celková situácia. Ako sa pozeráte na tento krok dnes?
"Keď ho mám hodnotiť v tomto momente s odstupom jedného roka, neľutujem. Je vždy lepšie počkať, ako neodviesť stopercentnú prácu. Navyše, takých takpovediac nevyspytateľných rozhodnutí ohľadom motorizmu som urobil viac, i keď sa spočiatku viacerí čudovali. Zoberme si napríklad Baumgartnera na kopcoch, či okruhy, to bol spočiatku tiež nepochopiteľný ťah a pozrite sa, koľko jazdcov tam máme teraz:"
A v rely?
"Naša posádky Igor Suško s Jánom Riečicom sú na senickú rely prihlásení a odštartujú predbežne na vypožičanom Mitsubishi, čo ale nie je definitívne riešenie vzhľadom na to, že by mali ísť aj všetky zvyšné podujatia slovenského šampionátu. Čo sa týka našej ďalšej posádky, Šaňo Štefuca je pracovne zaneprázdnený a jeho spolujazdec Michal Karpat jazdí preteky automobilov do vrchu. Na Forde, s ktorým štartovali na podujatiach rely, jazdí teraz jedna z prešovských posádok."
Ste spokojný so štartovným poľom XIV. Rallye Senica?
"Do istej miery áno, i keď nám je ľúto, že sme dokonca viacerým posádkam museli odrieknuť účasť. Dôvodom je priepustnosť trate, ktorá pripúšťa maximálne šesťdesiat áut."
Autor: lov
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.