romantickej divej prírody plnej exotických zvierat a dobrodružstiev je skutočným lákadlom. Pozor však! Ono nie je všetko zlato ... Svetoznáma Rally Safari je totiž jedným z najnáročnejších podujatí celého šampionátu a posádky i tímy si spomínaných nádher vlastne vôbec neužijú. Na druhej strane sa však dôverne zoznámia s miestnymi nekonečnými, prašnými a kamenistými cestami bušou, ktoré im prajní usporiadatelia vždy nadelia. Pre tímy to znamená nesmierne náročnú prípravu, keď musia auta prerábať tak, aby približne tisíc kilometrov rýchlostných skúšok prežili s čo najmenšími ujmami. Mimoriadne zabrať tu dostávajú tlmiče a pneumatiky, ktoré sa už neraz podpísali pod predčasné odstúpenie mnohých favoritov. Autá tu síce smú voziť dokonca až dve náhradné pneumatiky, no aj to sa neraz ukázalo ako nepostačujúce. Výhodou pre nich je však, že po každej RS ich čaká servisná zóna. Pri rátaní náročností nemôžeme tiež zabudnúť na nepríjemné horúčavy (kvôli ktorým FIA na tejto súťaži posádkam zvyčajne dovolí aj krátke rukávy), vrtochy počasia, či až trojtisícové horské prechody. Najdlhšia rýchlostná skúška meria tento rok 124 kilometrov a stovku presahujú hneď tri ďalšie eresky. Jednoducho pravý krst ohňom. V tomto roku na posádky celkom čaká 2956,8 km, pričom trinásť rýchlostných skúšok vrchovato prevyšuje predpísanú dĺžku súťaže FIA a predstavuje 1129,8 km! Podobne ako po ostatné roky aj teraz je centrom hlavné mesto Kene, rovníkové Nairobi. Štartuje sa v piatok dopoludnia a víťaza by sme mali poznať približne o sedemnástej hodine v nedeľu. Na tohtoročne súťaži v Keni neuvidíme nováčika z Citroenu, no chýbať bude aj Hyundai, ktorý si debut v týchto pretekoch naplánoval až na rok 2002. O body budú bojovať teda Sainz a Colin McRae z tímu Ford, Mäkkinen a Loix z tímu Mitsubishi, Burns a Solberg z tímu Subaru, Thiry a Schwarz zo Škodovky a prekvapením je nasadenie Rovanperu namiesto Auriola v tíme Peugeot (popri Gronholmovi). Prekvapením preto, lebo Francúz tu v posledných troch rokoch vždy bodoval a dvakrát dokonca stál na "bedni". Tlačový hovorca rozhodnutie tímu vysvetľoval tým, že Harri (Rovanpera) je dobrý mechanik a to sa môže tímu hodiť viac. Didier (Auriol) vraj doteraz získal menej bodov než sa očakávalo a tak by to pre neho malo byť aj podnetom na zamyslenie (voľne preložené). K ďalším zaujímavostiam patrí aj ohlásený štart tretej Škodovky, ktorú by mal pilotovať Roman Kresta. Mimochodom na Safari sa očakáva aj zlomenie rekordu v počte víťazstiev, keď až traja štartujúci pretekári (Makkinen, Colin McRae a Sainz) dobehli na čele Kankkunena s 23 víťazstvami. Colin McRae môže naviac pokoriť ďalší rekord, pretože zvíťazil v posledných troch podujatiach (čo sa doteraz podarilo iba Blomqvistovi, Vatanenovi, Biasonovi a Auriolovi) a chystá sa atakovať jedinečný rekord Tima Salonena, ktorý ako jediný vyhral štyrikrát za sebou. Uznáte teda, že pred štartom slávnej africkej sa máme načo tešiť a skôr než ju v piatok odštartujú si ešte pripomeňme aktuálny stav v MS po polovici šampionátu
Stav MS značiek po siedmom podujatí: 1. C. McRae 30 b., 2. Mäkinen 30 b., 3. Sainz 26 b., 4. Burns 15 b., 5. Rovanpera 14 b., 6. Delecour 11 b., 7. Auriol 10 b., 8. Solberg 9 b., 9. Loix 7 b., 10. Radstrom a Panizzi po 6 b., 12. Gardemeister 5 b., 13. Gronholm 4 b., 14 Schwarz, a Arai po 3 b., 16. Hagstrom, A. McRae a Bugalski po 1 b., Značky : 1. Ford 60 b., 2. Mitsubishi 53 b., 3. Subaru 28 b., 4. Peugeot 20 b., 5. Škoda 11 b., 6. Hyundai 10 b.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.