jeden z najambicióznejších a najočakávanejších projektov českej muzikálovej scény však nevzniká v Prahe, akoby mnohí predpokladali, ale na Zemplínskej šírave a v hudobnom štúdiu Apel v Trnave nad Laborcom, dedinke pod Vinianskym hradom. Dôvod je jednoduchý režisérom, chreografom a autorom libreta k muzikálu je Ján Ďurovčík, momentálne asi najslávnejší Michalovčan.
Nášmu denníku sa, ako jedinému médiu, podarilo dostať priamo do štúdia Apel, kde vzniká Hriešny tanec, a vyspovedať jeho tvorcov. "S myšlienkou na vznik muzikálu Hriešny tanec prišiel vo februári otec českej Grammy a človek, ktorý má tisíce nápadov - Martin Hrdinka. Opýtal sa ma, či by sa z filmu dal urobiť muzikál, a ja som povedal, prečo nie. Už takmer mesiac v príjemnom prostredí hotela Šírava píšem libreto a texty k muzikálu, hudobné aranžmány má pod palcom ďalší Michalovčan Miro Dufinec. V súčasnosti tak na Šírave vzniká svetová premiéra nového, pôvodného muzikálu, ktorý doteraz nikto iný na svete neurobil. Na konci týždňa vezieme do Prahy prvú takmer kompletnú hudobno-textovú demo verziu," hovorí Janko Ďurovčík.
Ako ďalej dodáva, muzikál Hriešny tanec bude iný ako film, ktorý sa do pamäte väčšiny televíznych divákov vryl podmanivými pesničkami a hriešnymi tanečnými kreáciami. "Film trvá hodinu aj pol, muzikálové predstavenie dvakrát tak dlho. Tento muzikál bude v porovnaní s filmom takmer úplne iný. Zostane len základný príbeh a konanie postáv. Bude zložený z 21 hudobných obrazov, nebude to však pesničkové pásmo, ale plnohodnotný muzikál. Spolu v ňom bude účinkovať okolo tridsať hercov - tanečníkov. Mám rád, keď hrajú herci, nie kulisy, preto budeme stavať hlavne na ich výkonoch a nie nejakých bombastických scénach," vysvetľuje režisér i choreograf v jednej osobe.
Text k pesničkám zložila legenda českého šoubiznisu a človek, ktorý napísal polovicu hitov Karla Gota, Eda Krečmar. "S Janom Ďurovčíkom sme spolupracovali na Pomáde, a keď ma oslovil na Hriešny tanec, rozhodol som sa asi za tridsať sekúnd. Sú ľudia, ktorým verím a on medzi nich jednoznačne patrí," skonštatoval Eda Krečmar a dodal: "So Slovákmi sa mi spolupracuje veľmi dobre, mierne komplikácie spôsobovala akurát tá diaľka medzi Prahou a Michalovcami. Veľa textov preto napíšem až priamo tu. Jediná vec, ktorá mi vadila je nádherná príroda v okolí Šíravy, pretože ma to odrádzalo od písania a ťahalo do lesa".
Prečo však väčšiu časť českého muzikálu majú pod palcom Slováci, vysvetlil Janko Ďurovčík: "Slovenskí producenti Slovákom jednoducho neveria, pritom zahraničie si ich kupuje. Bednárik, Porubjak, Lasica, Vargicová, všetci robia v Čechách, no naši producenti čakajú, kým sa presadíme v zahraničí a potom si týchto ľudí za drahé peniaze kupujú späť na Slovensko. Ak za nimi prídete a poviete, napíšem vám muzikál, tak to jednoducho odmietnu. No v Prahe to nie je problém. Projekt Hriešny tanec za niekoľko desiatok miliónov korún, ktorý bude mať svetovú premiéru v Prahe, bude pod paľbou kritiky celej českej verejnosti. Producent si dokonca trúfa dať vyprodukovať hudbu k muzikálu hudobnému štúdiu v Trnave nad Laborcom. A nevadí mu, že je to na konci sveta na Zemplínskej šírave. U Slovákov by to určite neprešlo."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.