Slovenskej správy letísk. Cieľom je konštituovanie samostatných právnych subjektov jednotlivých letísk s účasťou štátu, vyšších územných celkov a miestnych samospráv. "Je jasné, že raz to muselo prísť. Predpokladám, že od začiatku roku 2003 sa staneme buď samostatne hospodáriacou organizáciou, alebo sa stopercentne napojíme na štátny rozpočet. V každom prípade však zmeníme právnu subjektivitu," povedala nám riaditeľka letiska Poprad-Tatry Anna Kováčová. Podľa nej, prvá z možností je v súčasnosti nereálnou vzhľadom na malý počet prepravovaných pasažierov. Vlani aj predvlani ich bolo približne 11 tisíc. "Aby sme hospodárili takpovediac na nule, muselo by ich byť minimálne 70 tisíc. A ak zohľadním aj stúpajúce ceny a rastúcu infláciu, potrebovala by som k nim pripočítať ďalších 30 tisíc cestujúcich," konštatovala. Avšak, ani druhá z možností nie je podľa nej práve optimálnou. Transformácia na rozpočtovú organizáciu napojenú na štátnu pokladnicu by totiž neprospela komerčným aktivitám letiska. "Aj preto sme navrhovali pretvorenie na akciovú spoločnosť so zastúpením troch spomenutých zložiek. Na rozdiel od podoby uznesenia vlády sme však žiadali vytvorenie nie piatich samostatných spoločností, ale iba jednej spoločnej," povedala nám riaditeľka popradského letiska, ktorého ročná strata sa pohybuje na úrovni 16 miliónov korún.
Jedným z riešení, ako čiastočne vyriešiť ekonomickú biedu letiska, je zriadenie pravidelnej linky. Pred niekoľkými dňami prenikla na verejnosť informácia o príprave pravidelnej linky medzi Prahou a Sliačom. Letisko Poprad-Tatry však stále akosi zostáva mimo hry. Osobnou aktivitou sa preto pokúsil prispieť tiež popradský primátor. "Máme družbu s chorvátskym mestom Split. Rokoval som s tamojšími predstaviteľmi o prípadnom vytvorení pravidelnej linky. Prišli sme však na to, že kým našinec má záujem lietať cez leto k moru, Balkánci zatiaľ neprišli na chuť zimným športom, ktoré sa praktizujú vo Vysokých Tatrách. Neuralgickým bodom sa teda ukázala byť otázka vyťaženosti letov," konštatoval Štefan Kubík. Ako však zdôraznil, ak by sa v Poprade podarilo zriadiť prvú pravidelnú linku, ďalšie by už neboli hudbou príliš vzdialenej budúcnosti. "Vítam aktivitu vedenia mesta, i keď som o nej nemala žiadne informácie. Potrebné je však lety prediskutovať nielen s podnikateľmi, ale predovšetkým s cestovnými kanceláriami, aby sa stali súčasťou balíčka ponúkaných služieb," uviedla riaditeľka letiska. Práve komplikovanosť situácie je dôvodom, prečo menšie letiská, akými sú na Slovensku Piešťany, Sliač a Poprad-Tatry, majú záujem byť súčasťou spoločnej firmy, v ktorej by hlavné bremeno ležalo na pleciach veľkých letísk v Bratislave a Košiciach.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.