okrese je to približne 80 percent komunikácií. Ciest tretej triedy sa to týka absolútne," skonštatoval vedúci odboru dopravy a cestného hospodárstva Okresného úradu v Revúcej Ondrej Galovič. "U nás je toto číslo možno až 90 percent. V minulom a v tomto roku sme na rekonštrukcie povrchov ciest druhej a tretej triedy nedostali nič," uviedol vedúci toho istého odboru na rožňavskom Okresnom úrade Marián Bobko. Motoristi, ktorí navštívia náš región, často na zlé cesty nadávajú. Situácia však nie je ružová ani v celoslovenskom merítku. Rezort dopravy maximum financií investuje do výstavby diaľnic a takmer polovicu všetkých prostriedkov určených na cestné stavby na Slovensku v tomto roku pohltí tunel pod Braniskom. V Revúckom okrese v rokoch 1999 a 2000 preinvestovali na opravy živičných povrchov podľa vyjadrenia O. Galoviča sumu okolo 40 miliónov korún. V tomto roku získali peniaze na štyri úseky ciest tretej triedy. "Podľa stavu a dôležitosti jednotlivých komunikácií uprednostňujeme najkritickejšie úseky. Už sa začala rekonštrukcia Železničnej ulice v Revúcej, ktorá je vlastne cestou III. triedy. Kilometrový úsek pohltí 1,9 milióna korún," povedal O. Galovič. Ako dodal, na ministerstve dopravy, pôšt a telekomunikácií už schválili realizáciu výmeny živičných povrchov pre ďalšie tri úseky ciest III. triedy v strednom Gemeri. Za viac ako 1,5 milióna korún opravia cestári takmer kilometrový úsek v Revúckej Lehote, 1,84 milióna si vypýta 1,35 kilometra dlhá komunikácia v katastri obce Revúčka a takmer pol druha milióna úsek v Chyžnom. V okrese Rožňava je situácia pri generálkach ciest menej radostná a pracovníci SSC robia iba bežné opravy. Nový asfaltový koberec dostane dvojkilometrový úsek pri vyhliadke na obávanom sedle Soroška a v septembri by sa mal začať klásť nový živičný povrch na prieťahu Dobšinej na štátnej ceste I. triedy číslo 67. "Znížiť riziko zosuvu pôdy výstavbou oporného múra medzi dvoma železničnými priecestiami pri Plešivci na komunikácii smerom na Štítnik si vyžiada spolu s už hotovou projektovou dokumentáciou 19 miliónov korún. Zatiaľ sú k dispozícii len štyri milióny. Investičný útvar SSC v Košiciach sa dosť poponáhľal a do konca októbra postavia nový most cez Slanú v obci Bretka, pretože pôvodný je v havarijnom stave. Ešte v tomto roku začne stavebné konanie na rekonštrukcii mosta v Krásnohorskej Dlhej Lúke," povedal M. Bobko. V budúcom roku je v pláne výstavba celkom novej cesty z Plešivca na hraničný priechod Domica z prostriedkov fondu PHARE. Žalostný stav gemerských ciest sa podľa zainteresovaných tak rýchlo nezmení. "Problém vidím jednoznačne v nedostatku financií," uzavrel M. Bobko.
Autor: pk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.