skúmania typových zmlúv v trinástich cestovných kanceláriách.
Podľa právnika Krajského inšpektorátu Slovenskej obchodnej inšpekcie v Nitre Štefana Mišoviča v štyroch cestovných kanceláriách kládli podmienku, že klienti si môžu cestovné poistenie uzavrieť iba v poisťovniach Union a Allianz, čo je v rozpore so slobodnou voľbou výberu.
Cestovné kancelárie si vyhradzovali právo zmeniť cenu zájazdu v prípade poklesu kurzu slovenskej koruny alebo zvýšenia cien pohonných hmôt, a to aj vtedy, ak bola cena zájazdu stopercentne uhradená. Kancelárie si tiež v zmluvách vyhradzovali právo zmeniť ubytovacie miesto alebo posunúť termín zájazdu o tri dni, čo je v rozpore s občianskym zákonníkom. V rozpore s touto právnou normou je aj ustanovenie, že CK mohli vylúčiť klienta zo zájazdu bez bližšej špecifikácie dôvodov.
Korektný nebol ani prístup CK v prípade podávania reklamácií. Nespokojný klient bol povinný podať reklamáciu najskôr u delegáta zájazdu a potom v priebehu 7-15 dní po skončení zájazdu aj v cestovnej kancelárii. Podľa Š. Mišoviča však občan nie je povinný podávať reklamáciu dvakrát.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.