konca augusta má vo vonkajšom plášti a silnejšom vnútornom trupe ponorky vzniknúť 26 párov otvorov, do ktorých neskôr zakotvia špeciálne laná na vytiahnutie ponorky z morského dna.
Rúry a iné kovové armatúry v oblasti 5. a 7. sekcie Kurska, ktoré potápači neplánovane odstraňujú ručne už niekoľko dní, nie sú jedinou komplikáciou tejto operácie. Na rezanie vonkajšieho plášťa potápači používajú špeciálne zariadenie, ktoré pri rezaní ocele namiesto vrtáku používa zmes vody a piesku vháňanú na kov cez trysku pod vysokým tlakom. Podľa ruskej televíznej stanice NTV sa špeciálne rezacie zariadenie už niekoľkokrát pokazilo a technici z lode Mayo ho museli na palube opravovať a dokonca až dvakrát museli na loď priviezť náhradné dielce až z nórskeho prístavu Kirkenes.
Jedna z najmodernejších a najväčších ruských ponoriek poháňaná dvojicou reaktorov ukrýva od havárie 12. augusta 2000 ešte 106 tiel z pôvodného počtu 118 námorníkov. Vlani sa podarilo z ponorky vyslobodiť telá len 12 mŕtvych.
Na dne Barentsovho mora v hĺbke 108 metrov zostáva v prvom odseku ponorky aj väčšina z pôvodnej výzbroje. Tú v dobe havárie tvorili štyri torpéda, dve veľké vodné míny a až 24 medzikontinentálnych okrídlených rakiet P-700 Granit s konvenčnou náložou.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.