Korzár logo Korzár

Na košickej rely sa nielen protestovalo, ale aj súťažilo

Dvadsiatu siedmu kapitolu svojej histórie uzavrela v úplynulú sobotu Rallye Košice, ktorá bola štvrtým pokračovaním tohtoročného seriálu otvorených

majstrovstiev Slovenska s koeficientom 3, Pohára SR i podujatím majstrovstiev Európy s koeficientom 2 . Po prvý raz sa výsledky z tohto podujatia započítavali do hodnotenia Zóny strednej Európy a východoeurópskeho FIA pohára, čo sa pozitívne odzrkadlilo v pestrofarebnosti štartovného poľa. Napriek tomu, že prihlásených bolo viac ako päťdesiat posádok, administratívnym a technickým preberaním prešlo 33 a ďalších dvanásť v kategórii hobby rely a historik, zaradených len do hodnotenia Pohára SR. V jeho výsledkovej listine sa na prekvapenie viacerých ocitla aj kitová Škoda Octávia posádky R. Mozner - P. Vejačka z Petty Racing. Aby sme predišli viacerým dohadom o vysvetlenie sme požiadali technického komisára Vincenta Kapitančika. "Podľa predpisov FIA musia mať kity nad 2000 cm3 homologovaný vzduchový restrictor. Vzhľadom na to, že tieto restrictori neboli homologované vo všetkých automobiloch, tak technická komisia iniciovala vedenie SAMŠ, aby vydalo rozhodnutie, ktorým by povolilo štart autám bez homologovaného rectrictora aspoň v hodnotení majstrovstiev Slovenska a Pohára SR. V zmysle tohto rozhodnutia bola Škoda Octávia prevzatá a zaradená do súťaže MSR a Pohára SR. Posádka na tomto automobile môže štartovať len na domácich súťažiach, akými sú rely Prešov, Rimavská Sobota či Hurbanovo," povedal V. Kapitančik.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Organizátori síce naplánovali dvojdňové podujatie s celková dĺžka pretekov 682,35 km s 22 rýchlostnými skúškami, avšak všeobecne známa ekonomická situácia sa podpísala pod skrátenie pôvodnej trate. Nakoniec posádky absolvovali 393 km trať dlhú so 14 rýchlostnými skúškami , ktoré merali 143 km. Posledná štrnásta bola napokon zrušená, lebo v dvanástej najlepšia posádka Kulig - Horniaček na Toyote Corolle WRC prekročila rýchlotný priemer. Na štart sa postavili tri autá WRC a právom sa očakával ich súboj o prvú priečku medzi Kuligom na Toyote Corolle, Chovancom na Škode Octávia i Hrdinkom na Subaru Impreza. V trieda A8 sa im snažil konkurovať aj R. Bujdoš na Forde Escort Cosworth, no podobne ako v Rim. Sobote, Senici, ani v Košiciach nedošiel do cieľa. Osudnou sa mu stala štvrtá rýchlotná skúška, kde havaroval, avšak nič sa mu nestalo. Slovensko-poľská posádka tímu AMK Mikona Janusz Kulig - Emil Horniaček od prvej rýchlotnej skúšky udávala tempo a jeho vynovená Corolla so sekvenčnou prevodovkou išla ako hodinky. Zvíťazil vo všetkých rýchlotných skúškach a tak viac ako jeho prejazdy sa pozornosť sústreďovala na ďalšiu dvojicu automobilov WRC. Po prvých troch rýchlotných skúškach (Jahodná, Sivec, Margecany) strácal tandem Hrdinka - Groos zo Stylexu tunnig Prosport na druhého v priebežnom poradí Chovanca z Matador rally teamu necelých šesť sekúnd. Po týchto ereskách sa išlo po prvý raz do servisu, kde mohli posádky prezúvať, lebo ráno bolo mokro a Kulig i Chovanec išli na mokrých gumách, kým Hrdinka stihol prezuť suché. Aj na ďalších si táto dvojica pretekárov nič neodpustila a naťahovala o drahocenné sekundy. V ôsmej (Ružín A) mal Chovanec problémy a oproti Hrdinkovi bol pomalší o osem sekúnd, čím stratil v priebežnom poradí druhú priečku. Kalich horkosti si matadorácka posádka vypila v 11 erseke, keď utrhla ľavé predné koleso. V posledných rýchlotných skúškach si posádky na prvých dvoch miestach strážili svoje postavenie pred súpermi.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa očakávania sa hlavný súboj odohrával v skupine N, triede N4, v ktorej sa predstavili okrem domácich posádok Tibor Cserhalmi - Martin Krajňák na Subaru Impreza, Peter Máté - Karol Bodnár na Mitsubishi Lancer evo 4 aj mladý českí jazdci z Czech National teamu Václav Pech - Petr Uher na Subaru Impreza WRX i Miroslav Jandík - Jiří Černoch na Mitsubishi Lancer evo 3. Do poradia v triede sa snažili prehovoriť aj Múdry, Líška so spolujazdcom Podobnikom, Hockicko i Babík. Už pred začiatkom podujatia dostal desať sekundovú penalizáciu mladý Pech, ktorý meškal do časovej kontroly pred vstupom do uzavretého parkoviska. Tento hendicap musel viac ako polovicu pretekov doháňať. V prvej ereske zvíťazil pred Cserhalmim a Mátém, v druhej sa menilo len poradie na druhom a treťom mieste. Posádka Capricornu Máté - Bodnár svojími prejazdmi i časmi príjemne prekvapila, dlho sa držala na treťom mieste, ktoré stratila až v druhej časti súťažného dňa. Stáva sa to už pravidlom, že pomalšie sa rozjazdieva mladý Prešovčan Cserhalmi, pričom spribúdajúcou dĺžkou rýchlostných skúšok rastie aj jeho športový výkon. Okrem druhej rýchlostnej skúške v zostávajúcich bol na čele skupiny N. Z trinástich eresiek sedem ráz zvíťazil, štyrikrát sa to podarilo Pechovi a dva razy dominoval Jandík. Svoje šance na dobré umiestnenie pochoval v siedmej ereske ďalší Prešovčan Múdry, ktorého vyradila spojka. Liškovi, vedľa ktorého sedel Podobník sa príliš nedarilo, napriek tomu, že v niektorých ersekách zatiahol na lepšie ako piate miesto v skupine N to nestačilo.

SkryťVypnúť reklamu

Veľmi pekného úspechu vo formule 2, pre autá poháňané jednou nápravou s motorom do 2000 cm3 dosiahla nováčikovia v českom reprezentačnom výbere Knajzl - Černohorský na Škode Octávii 1.8, ktorý túto skupinu aj vďaka chybám konkurencie vyhrali pred maďarskou posádkou Radó - Horváth na Honde Civic a tretí skončil tandem Roth - Kocúr na Renaulte Clio. Pre nich bola košická rely vôbec prvým tohtoročným podujatím. V skupine A5 si z trojice posádok Slivka - Koběrský, Lukáč - Stropkovič a Kovacs - Žúr nalepšie počínali českí jazdci, ktori vyhrali pred košičanom Lukáčom a Popradčanom Kovacsom. V súťaži N1 opäť dominoval Haluška, ktorý na Suzuki Swift oäť zdolal tabuľkovo silnejšie autá, akým bezpochyby je Opel Astra triedy A7.

S nástrahami trate 27. ročníka rallye Košice sa nevysporiadalo zo štyridsaťpäťčlenného štartového poľa osem posádok. Už na štarte mala technické problémy česká posádka Špurek - Karlík na Subaru Impreza, ktorá ani neodštartovala. Kuriózna situácia sa stala na prvej rýchlostnej skúške, kde na rovnakom mieste skončili hneď dve autá. Najskôr so štartovým číslom 38 Krajčík - Mikulaštík a potom so 41 Marcinko - Harmanovský, ktorý dokonca pristáli na streche Krajčikovho Renaultu Clio. V druhej vyradila technická porucha Krupka, štvrtá sa stala osudnou pre smoliara Bujdoša. V polovicu súťaže sa musel porúčať pre problémy so spojkou aj Múdry a v jedenástej jeden z favoritov na umiestnenie na bedni Chovanec. V dvanástej "zahučal" do lesa na Hyundai Tokár, ktorý tak stratil sľubné druhé miesto v skupine A7. Podobne ako v úvode aj v závere rezonovali technické predpisy, keď v skupine hobby rally podal Blaščík protest na auto víťaza tejto triedy Podhájeckého, ktorý spomínaný jazdec akceptoval a prišiel o cenné body do celkového hodnotenia Pohára SR.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 86 188
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 590
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 318
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 448
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 349
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 380
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 225
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Boris Voroňák.

Posledná rozlúčka so zosnulým sa uskutoční 11. apríla.


TASR
Ilustračný záber.

Obchádzková trasa povedie cez mesto Prešov.


TASR
Ilustračný záber.

Práce budú prebiehať v stredu a vo štvrtok.


TASR 1
Rekonštrukcia sa dotkne úseku s dĺžkou 220 metrov.

Predpokladaná hodnota zákazky je vyše 450-tisíc eur.


TASR
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu