vedieť. Nedeľňajšia hrôzostrašná havária na štarte pretekov F1 nám jej prítomnosť zasa raz pripomenula a keď si uvedomíme, že sa dobíjala aj na testovaciu dráhu v Monze, nemôžeme sa ubrániť predstave jej následkov. V obidvoch prípadoch šlo totiž (zhodou okolností?) o život práve Michaela Schumachera, u ktorého sme pomaly nadobudli presvedčenie, že ho o tohtoročný titul už nemôže nik a nič pripraviť. Boli to však havárie, ktoré by ešte nedávno určite neprežil. Je to iba zhoda okolností, či varovný prst osudu?
Čo sa v Hockenheime stalo? Zo štvrtej pozície štartujúci Michael Schumacher nenabral po štarte rýchlosť a okolo neho sa hnalo "stádo tisícok koni". "Mal som problém so zaradením rýchlosti," vysvetľoval, "Nevedel som kam idem a keď som v zrkadle zbadal Burtiho, nemohol som sa mu vyhnúť.". Nasledoval náraz pri ktorom do ferrari v plnej rýchlosti zozadu narazil prost Luciana Burtiho. Kontakt so zadným kolesom červeného monopostu vymrštil Brazílčana do vzduchu, kde vytočil excelentné salto a prekotúľal sa cez arrows šokovaného krajana Bernoldiho. "Mal som pekelné šťastie," priznal Enrico, "Dobre som odštartoval, keď zrazu tesne nad mojou hlavou preletelo nejaké auto. Koleso pristálo na aute a zaseklo sa medzi motorom a zadným krídlom.". Ak Bernoldi vraví o pekelnom šťastí, aké šťastie mal potom Burti, ktorý ešte po pretekoch vravel: "Stále som zaskočený. Michael mal pár sekúnd po štarte problém ale ja som ho nevidel. Šiel pomaly uprostred všetkých áut a zrazu sa vynoril tesne predo mnou. Keď som ho uvidel, bolo už neskoro.". Tentoraz sa našťastie nikomu nič nestalo, no keď si uvedomíme, že len pár minút po tejto šokujúcej skúsenosti spomínaní novodobí rytieri znova nasadli na svojich tátošov a odštartovali znova, tak musíme cítiť obdiv a uznanie. Samozrejme, že možno namietať a vidieť za ich činom aj ďalšie dôvody, ale predsa...
Opakovaný štart naplánovali na 14.25 a prvý anulovali, čo znamenalo, že sa zachovala pôvodná dĺžka pretekov a štartovať smeli i Schumacher, Burti a Bernoldi (priživili sa pritom aj piloti Minardi, ktorí pôvodne štartovali z boxov). Tentoraz sa všetko podarilo a do prvej zákruty sa vrútili williamsy (JPM a Ralf) prenasledované Häkkinenom, Michaelom, Coulthardom a Barrichellom. Už nasledujúcej šikane sa však prejavila nespokojnosť pilotov Ferrari a do východnej zákruty si poradie s "mclarenistami" vymenili. Podozrivo rýchlo si Barrichello poradil i Häkkinenom a keď v siedmom kole predbehol aj M. Schumachera, bolo zrejmé, že pôjde na dve zastávky. Vpredu zatiaľ v nových časových rekordoch lietali po trati oba "modrobiele" williamsy a v desiatom kole mali na "červeného" Schumachera náskok už pätnásť sekúnd! Poradie bolo: JPM, Ralf, Barrichello, Michael, Häkkinen a Coulthard. To však vydržalo iba do štrnásteho kola, pretože Häkkinenov motor Mercedes tempo nevydržal. Čoskoro nato zabočil do boxov Barrichello a hoci sa očakávalo, že ho budú nasledovať aj williamsy, nestalo sa. Suverénne vedúci Montoya si PIT STOP načasoval presne na polovicu pretekov a k mechanikom zaroloval až v 22. kole. Čakali ho však problémy s tankovacím zariadením a dvadsať sekúnd naviac znamenalo prepad na štvrté miesto. O kolo neskôr ako Kolumbijčan dorazil do depa aj M.Schumacher, ktorého obsluha zvládla vo výbornom čase a Nemec mohol znova vyraziť do ťaženia za zvyšnými bodmi (k titulu). Ďaleko však nedošiel. Na prvej rovinke stratil tlak paliva a splašené kone musel priviazať k zvodidlám. Koniec.
V tej dobe už z boxov vychádzal jeho mladší brat Ralf a z novej situácie vyťažil prvé miesto. Poradie bolo: Ralf, Barrichello, Montoya, Coulthard, Villeneuve a Fisichella. Lenže ani to nevydržalo dlho a v pretekoch sa začal lámať chlieb. V 25. kole sa zadymilo z motora Montoyu a keď sa konečne rozhodol dotankovať aj Coulthard, jeho motor nevydržal "novú dávku" a skončil takmer na rovnakom mieste ako Schumacher. Na začiatku druhej polovice pretekov sme tak nečakane stratili väčšinu favoritov a bodované miesta sa zrazu uvoľnili pre outsiderov. Cieľové poradie sa potom ustálilo už 32.kole a páskou prešlo iba desať z dvadsiatich dvoch monopostov! Pre Ralfa Schumachera to bolo už tretie víťazstvo v sezóne a posunulo ho to na bronzovú priečku priebežného poradia, čím zároveň v tejto časti tabuľky vytvoril veľmi zaujímavú situáciu. Pre sklamaného Montoya zostalo po zisku Pole aj najrýchlejšie kolo pretekov a nádej, že na Monze, Spa, či v Indianapolis to už konečne vyjde. Spokojný bol aj Michael Schumacher: "Samozrejme, že som šťastný z víťazstva Ralfa na domácej trati, no ešte krajšie by bolo, keby som s ním a Rubensom na pódiu stál aj ja. Nie som sklamaný ani z vývoja šampionátu, pretože sme zasa o jedny preteky bližšie k záveru.". Na všetkých "cirkusantov" F1 teraz čakajú krátke prázdniny a najbližšie preteky sú naplánované až na 19.augusta na Hungaroring.
Výsledky GP Nemecka: 1. R. Schuamcher (Williams) 1:18:17,873 hod (235,351 km/h), 2. Barrichello (Ferrari) + 46,117, 3. Villeneuve (Bar) + 1:02,806, 4. Fisichella (Benetton) + 1:03,477, 5. Button (Benetton) + 1:05,454, 6. Alesi (Prost) + 1:05,950, 7. Panis (bar) + 1:17,527, 8. Bernoldi (Arrows), 9. Verstappen (Arrows), 10. Alonso (Minardi), všetci - 1 kolo. Stav MS: 1. M. Schumacher 84 bodov, 2. Coulthard 47, 3. R. Schumacher 41, 4. Barrichello 40, 5. Häkkinen 19, 6. Montoya 15, 7. Villeneuve 11, 8. Heidfeld 10, 9. Raikkonen a Trulli po 9 b., 11. Frentzen 6 b., 12. Panis 5 b., 13. Irvine 4, 14. Fisichella a Alesi 4, 16. Verstappen a Rosa po 1. Tímy: 1. Ferrari 124, 2. McLaren-Mercedes 66, 3. Williams-BMW 56, 4. Sauber-Petronas 19, 5. BAR-Honda 16, 6. Jordan-Honda 15, 7. Benetton-Renault 6, 8. Jaguar-Cosworth 5, 9. Prost-Acer 4, 10. Arrows-Asiatech 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.