sa zišlo 50 automobilov a 15 motocykov. Kým vlani preskúšal účastníkov lejak a extrémna zima, tohoto roku ich zase privítali tropické horúčavy. "Paradoxom je, že vzhľadom na počasie automobily nemali prakticky žiadne problémy na trati. Nikomu nevyvrela voda z chladiča, nikomu sa nezadrel motor. Do cieľa prišli všetci," informoval nás spoluorganizátor podujatia Mikuláš Argalács.
Najstarším vozidlom na štarte bol priamy predchodca dnešnej Škodovky - Laurin & Klement patriaci predsedovi Združenia podnikateľov Slovenska Karolovi Paulú. "Poliaci až zírali, ako to vozítko s drevenými lúčmi v kolesách dokázalo elegantne prejsť do Zakopaného a potom naspäť do Tatier," povedal nám jeho šofér Rudolf Fajnor. Naopak, problémy mal najstarší motocykel v súťaži. Podľa informácie usporiadateľov, stroju s označením BSA 557 SV z roku 1919, mimochodom patriacemu členovi Tatranskej horskej služby Martinovi Mladoňovi cestou do Poľska "odišiel" jeden valec. Poruchu mu však odstránili mechanici v Javorine Tatranskej.
Medzi účastníkmi pútala pozornosť červená "Barborka", ktorá kedysi slúžila ako hasičský voz. Tatra 70 A bola zaujímavé nielen svojou konštrukciou, ale aj výsledným časom. Veď prišlo do ciaľa v povej polovici štartovného poľa. Ako sme sa dozvedeli od majiteľa, v tomto prípade chýba na vozidle klasický hasičský rebrík, pretože toto vozidlo sa používalo na hasenie malých požiarov. "Problémy sa objavili len vtedy, keď sme išli príliš pomaly. Ak sme sa dostali nad hranicu 60 kilometrov za hodinu, Tatrovka bola doslova vo svojom živle," konštatoval spolujazdec šoféra Antonín Kubíček.
Zaujal tiež minuloročný víťaz Andrzej Chmielowski so svojím Plymouthom z roku 1933. Kým minulý rok vystupoval v prestrojení mafiánskeho bossa Joe Bonana, teraz prišiel na tom istom stroji s evidenčným číslom znejúcim na meno Al Capone, ako galantný muž v spoločnsoti vlastnej manželky. Zbrane si však neodpustil Ján Haňuška z Banskej Bystrice. Na svoju predvojnú "sajdku" BMW z roku 1938 namontoval ľahký guľomet a celú výbavu vrátane vlastného oblečenia prispôsobil časom, na ktoré sa snaží ľudstvo radšej zabudnúť. Napriek tomu nazbieral najviac bodov a zaslúžene sa stal víťazom v kategórii motocyklov.
"Som len druhým majiteľom tejto šesťvalcovej Pragovky s výkonom 38 konských síl. Pôvodný vlastník ju kúpil v roku 1927 priamo vo fabrike. Používal ju ako taxík v Poprade Spišskej Sobote. Asi štvrťstoročie som bojoval o to, aby som ju získal. Napokon som zlomil až jeho vnúčatá v januári tohoto roku," povedal nám Jozef Kolenič, ktorý za najpikantnejšie na celej transakcii považuje to, že od druhej svetovej vojny bolo auto rozobraté a ležalo v garáži. Sám si ho napokon zreparoval do pôvodného stavu. Predvčerom, teda po 60-tich rokoch, sa automobil opäť ocitol na ceste a hoci so "surovým" motorom, nesklamal. Za jedinú poruchu označil jeho vlastník skutočnosť, že asi tri kilometre pred cieľom sa mu minul benzín. S taxíkom pricestoval do Tatier aj Košičan Vladimír Košík. Jeho Opel Kadet z roku 1936 bol jedným z prvých taxíkov jazdiacich vo východoslovenskej metropole. "Mali sme trochu problémy pri stúpaniach. Ale keď som ho odstavil na 5-10 minút a dolial vodu do chladiča, rýchlo sa zregeneroval," uviedol. Napokon, najviac bodov, rovnako ako vlani nazbieral Poliak, tentoraz Jerzy Jerzykowski na svojom športovom Triumphe Spitfire z roku 1965.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.