od 28. mája. Stalo sa tak na základe ponuky zo strany Krajského úradu v Košiciach, odboru dopravy, pretoze spoj, prepravujúci ludí medzi Gemerom a Spišom, uz niekolko rokov neexistoval. Podnikanie však podla súkromníka prinieslo mnoho problémov so štátnym podnikom, Slovenskou autobusovou dopravou (SAD), odštepným závodom v Roznave. "Podla mna nás chce vedenie SAD-ky znicit a nasvedcujú tomu všetky prijaté opatrenia. Od zaciatku nás omietali pustit na autobusovú zastávku v Roznave a na základe povolenia primátora dodnes pouzívame blízky pozemok mesta. Riaditel SAD-ky argumentoval znecistením prostredia našimi autobusmi. Tieto, ako aj dalšie poziadavky, povazujem za ohrozovanie prepravy cestujúcich. Od 1. augusta znízila SAD-ka cenu lístka za ranný spoj medzi Dobšinou a Roznavou z 31 korún na 25 korún. My sme si úctovali 27 korún. Zaujímavé je, ze znízenie SAD- ky sa vztahuje len na rannú linku spoj. Za nasledujúci spoj si totiz cestujúci zaplatí znovu 31 korún. Autobus SAD- ky odchádza z Dobšinej pät minút pred piatou hodinou a my prichádzame na zastávku o piatej," povedal P. Foltin. S otázkou, ci SAD-ka neporušuje v tomto prípade zákon, ho na Krajskom úrade, odbore dopravy v Košiciach odkázali na Ministerstvo financií SR. Riaditel Roznavskej SAD- ky Milan Slivenský k celej zálezitosti uviedol, ze v záujme zachovania spoja museli íst s cenou lístka dole. "Komplexné sluzby musia byt jasné. Ak by bol konkrétny spoj neekonomický, museli by sme ho zrušit. Vznikla by neúnosná situácia, pretoze s hlavným spojom súvisia aj prípojné z okolitých dedín. Kvôli tomu sme znízili cenu lístka v rannom spoji. Co sa týka nasledujúcich spojov, cenu si urcila SAD-ka. V kazdom prípade, daný problém cena lístka nevyrieši. My sme firme Faltour vytvorili podmienky, ale nejaký casový poriadok dodrziavat musia. Zdravá konkurencia je prípustná. Medzi dopravcami však platí nepísaný zákon, ze dva od seba nezávislé spoje dodrziavajú dvadsatminútový odstup. Podla zákona nesmie jeden dopravca porušit záujem iného," podotkol M. Slivenský. P. Foltin argumentuje cestovným poriadkom, schváleným krajským úradom, podla ktorého sa súkromná firma riadi. O nepísanom zákone dopravcov zatial nepocul, záväzné je prenho nariadenie od kompetentných orgánov. Na adresu opatrení Roznavskej SAD- ky dodal, ze "štát nám udelil dopravnú licenciu a dal zivnost, štát nás prostredníctvom SAD- ky aj nicí ".
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.