Za odhlásenie pevnej linky sa platiť nebude
Do redakcie Gemerského denníka zavolal čitateľ Ivan Bernáth z Krásnohorského Podhradia v Rožňavskom okrese: "Počul som, že za odpojenie telefónnej stanice bude treba do septembra platiť. Údajne to bude žiadateľov stáť až 2000 korún. Chcem sa uistiť, či je to pravda. Zdá sa mi to privysoká suma za rozhodnutie zrušiť pevnú linku, ktorú používam minimálne."
Odpovedá pracovníčka Infotelu Rožňava Emília Ferenčíková:
"Máme klientov, ktorí sa naozaj chodia pýtať, či za odpojenie telefónnej prípojky budú musieť uhradiť nejaký poplatok. Vraj počuli o rôznych poplatkoch za odpojenie, od 400 až do 2000 korún. Je to však len planý poplach. Nemáme informáciu o tom, že by táto služba mala byť spoplatnená. Ani od septembra a ani neskôr. Doposiaľ sme hromadné odhlasovanie prípojok nezaznamenali. Chodia väčšinou jednotlivci, ktorí majú dve stanice, prípadne sú málokedy doma a viac im vyhovuje mobilný telefón. Ak do žiadosti neuvedú dôvod, prečo sa chcú pevnej linky vzdať, nepýtame sa ich na to. Snažíme sa ich však prehovoriť. Vyšli sme v ústrety hlavne príležitostným telefonujúcim. V rámci Malého užívateľského programu majú 12 impulzov zdarma, zahrnutých v mesačnom poplatku. Prekvapilo nás, že zvýšenie mesačného poplatku o 36,90 korún na ľudí tak zapôsobilo. Odhlasovanie telefónnych prípojok je najaktuálnejšie koncom mesiaca. Klienti vedia, že majú mesačnú výpovednú dobu. Na druhej strane sa nám neraz stane i to, že niektorí sa po pár dňoch vrátia a zrušenie zase odvolajú. Ide najmä o starších ľudí, ktorí si uvedomia, že telefón predsa len potrebujú."
Autor: jk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.