zákazníckeho strediska spoločnosti, kam sme sa vybrali po nespočetných telefonátoch, či e-mailoch bezradných zákazníkov do našej redakcie. Aby sme si ozrejmili situáciu, UPC ako stopercentný akcionár rozposlala začiatkom augusta 75 000 klientom Kabel Plusu obálku, v ktorej boli 2 exempláre novej zmluvy so sprievodným listom, podmienkami poskytovania služieb zo strany spoločnosti a so spätnou obálkou, kde mali zákazníci vložiť a poslať nimi 'parafovanú' zmluvu. V sprievodnom liste síce bolo napísané, že "v prílohe prikladáme novú nami podpísanú zmluvu," avšak všetci klienti dostali len jej dva nepodpísané exempláre.
"Žiaľ, z našej strany sa stala chyba, za čo sa všetkým zákazníkom ospravedlňujeme. Tento problém sa dá vyriešiť spôsobom, že nám zákazníci pošlú v priloženej obálke obe nimi podpísané zmluvy. My si jednu ponecháme a tú druhú už aj s našim podpisom a pečiatkou im pošleme domov na náklady spoločnosti. Je tu aj ďalšia možnosť, že abonenti prídu s oboma zmluvami do zákazníckeho strediska spoločnosti a my im tam doplníme chýbajúce náležitosti. Odporúčam im však, aby si svoju návštevu naplánovali radšej na budúci týždeň, keďže v súčasnosti je tam dosť veľký nával," uviedla pre Korzár hovorkyňa UPC Pavla Petrlová.
V dôsledku zavádzania jednotného spôsobu platieb od zákazníkov sa aj v Kabel Plus museli prispôsobiť účtovným metódam svojej "matky" v UPC. Najväčšou zmenou pre klientov je to, že sa zúčtovacie obdobie za platby na účet spoločnosti bude odteraz začínať 11. dňom kalendárneho mesiaca a končiť 10. dňom nasledujúceho mesiaca. Práve kvôli tomuto posunu vzniklo viacero nedorozumení. A tak opakujeme, že šek, ktorý na sumu 386,70 Sk dostali v uplynulých dňoch všetci zákazníci, pozostáva z mesačnej platby 290 Sk za ponuku Klasik + jednorazový poplatok 96,70 Sk za prvých desať dní júla 2001. V ďalších mesiacoch sa výška platieb vráti na normálnu úroveň, teda na 290 Sk, resp. 120 Sk podľa typu programovej ponuky. Za sledovanie káblovej televízie bude odteraz možné platiť troma spôsobmi: inkasným príkazom, bankovým prevodom alebo poštovou poukážkou.
"Upúšťame od platieb prostredníctvom SIPO, nakoľko táto forma nie je kompatibilná s novým užívateľským programom spoločnosti a taktiež je pre nás veľmi neefektívna. Táto forma platenia je nahradená poštovou poukážkou typu "U", avšak samozrejme zákazník si môže vybrať aj jednu z ďalších foriem, teda inkasný príkaz alebo bankovým prevodom. Ak sa vo výnimočnom prípade stalo, že banka ešte akceptovala po 1. júli aj platbu cez SIPO a zároveň došiel zákazníkovi šek na vyššie uvedenú sumu, nemusí sa báť, žeby sme od neho chceli dvojnásobnú platbu. Budeme to brať ako kredit zákazníka voči našej spoločnosti, a tým pádom bude mať zaplatený nasledujúci mesiac. Ak však bude chcieť, môžeme mu spomínanú čiastku zaplatenú ešte cez SIPO vrátiť," tvrdí P. Petrlová.
Niektorí naši čitatelia, no najmä nahnevaný Košičan Miroslav Borovský však nedokážu pochopiť, prečo im Kabel Plus oznámil, že "v prípade, ak do 4 týždňov nedostaneme od Vás zamietavú odpoveď, bude v zmysle Obchodného zákonníka nová zmluva právoplatná." Podľa hovorkyne spoločnosti sa však nemusia ničoho obávať, pretože hoci dochádza k výmene zmlúv, naďalej sa jedná o pokračovanie doposiaľ platného zmluvného vzťahu, na základe ktorého je zákazník oprávnený prijímať rozhlasové a televízne programy prostredníctvom systému MMDS.
"K výmene sme pristúpili, pretože pôvodné zmluvy dnes aj vzhľadom na pripravované nové druhy poskytovaných služieb a nové možnosti vzájomných zúčtovacích vzťahov nezodpovedajú požiadavkám doby. Právne je spomínaná pasáž určite v poriadku, keďže sme vychádzali z tzv. konkludentného súhlasu, ktorý sa používa aj v našom Občianskom zákonníku," konštatuje P. Petrlová.
V prípade akýchkoľvek ďalších otázok odporúča hovorkyňa priamo sa obrátiť na Kabel Plus VS na t. č. 055/60 11 107, príp. medzi 10.00-18.00 navštíviť ich zákaznícke stredisko na ulici Slovenskej jednoty 10 v Košiciach.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.