Korzár logo Korzár

Tím Penske si v Lexingtone zopakoval vlaňajší triumf

Zdá sa, že tohtoročná sezóna série CART svojou dramatickosťou prekoná aj posledné ročníky, v ktorých sme si na napätie v boji o titul určite sťažovať

nemohli. Po dvanástich odjazdených pretekoch vedie Kenny Bräck iba o bod pred nabudeným Helio Castronevesom a nás pravdepodobne čaká napínavý záver sezóny.

Ešte v Chicagu to však vyzeralo inak. Bräckovo víťazstvo zvýšilo rozdiel na dvadsaťdva bodov a Kennyho sebavedomie zaslúžene stúplo. Lenže Švéd je evidentne "oválový" špecialista a na klasických okruhoch, akým je aj Lexington v štáte Ohio, sa mu veľmi nedarí. To samozrejme nahrávalo jeho najvážnejším súperom z tímu Penske, ktorí cítiac príležitosť, podobne ako vlani, aj tentoraz v Ohiu prevalcovali celú konkurenciu. Napokon pri skúsenostiach Penskeho tímu sa niet čomu diviť, no pozoruhodné je, že sa to udialo nápadne rovnakým spôsobom ako vlani. Nehľadajme však za tým tajné významy a berme to skôr ako zaujímavú kuriozitu. Dôležitejšie je, že dvojité víťazstvo tímu Rogera Penskeho razom zmenilo situáciu v tabuľke a otvorilo nové alternatívy vývoja šampionátu. Pritom všetko mohlo byť úplne inak, nebyť hlúpej kolízii (nie prvej v tejto sezóne!) oboch Rahalových chlapcov v 31. kole.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Rogerovi Brazílčania lietali po trati už v sobotu a právom okupovali prvý rad. Najrýchlejší kvalifikačný čas, rovnako ako vlani, vyjazdil znovu Gil de Ferran, na ktorého "pavúčí muž" (Castroneves po každom víťazstve vylezie na ochranný plot) strácal viac ako štyri desatiny sekundy. Na klasicky tvarovanej a úzkej trati (s prižmúreným okom by sme ju mohli prirovnať k Hungaroringu), kde sa veľmi predbiehať nedá to bolo samozrejme výhodou. A ako inak už naložiť s výhodou, ak ju nevyužiť. Ferran i Castroneves ju zúžitkovali stopercentne a usadili sa, hneď od štartu, na čele pretekov. Zvyšujúci sa odstup na prenasledovateľov potvrdzoval výborne nastavené autá a už po prvej tretine bolo jasné, že ich o víťazstvo dnes môže pripraviť už iba porucha, alebo kolízia. Dôležitý moment rozdelenia pozícií v tíme nastal pri prvej PIT STOP, ktorú piloti absolvovali okolo 30. kola. Zatiaľ, čo de Ferran do boxov zamieril v 29. kole, Castroneves zostal na trati o kolo dlhšie a s ľahším vozidlom zajazdil čas, ktorý mu po zastávke pomohol na prvé miesto. Toto poradie sa potom v podstate nezmenilo až do konca pretekov a Helio bezpečne ustrážil tretie tohtoročné víťazstvo. Šance aspoň čiastočne eliminovať nástup tímu Penske si rivali z tímu Bobby Rahala pokazili v už spomínanom 31. kole, keď sa "ľahší" Max Papis (ešte nebol v boxoch) pokúsil vsunúť pod dotankovaného Bräcka. Švéd jazdil ideálnu stopu a predpokladal, že jeho kolega ustúpi. Papis však neubrzdil a zrážka znamenala okamžité vyradenie Taliana a trojkolovú stratu pre Švéda. Inak povedané. Rahalovci si dali vlastný gól. Výkonný šéf tímu Jaguar Racing (F1) a zároveň majiteľ tímu CART, Bobby Rahal, iba krútil hlavou a pred kamerami profesionálne držal fazónu, keď konštatoval "Také už sú preteky".

SkryťVypnúť reklamu

Aby sme boli presní, musíme si ešte povedať, že na prvom mieste sa v priebehu 55. - 65. kola objavil Španiel Oriol Servia z tímu Sigma, ktorý však počas druhej žltej fázy (dôsledok nepekne vyzerajúcej havária Adriana Fernandeza, ktorému zlyhali brzdy a vo vysokej rýchlosti preletel záchytnou zónou a čelne sa zapichol do bariéry z pneumatík. Našťastie bez zranenia.) nezabočil do boxov ako ostatní a kvôli zviditeľneniu sponzorov zostal na trati dlhšie. Po Serviovom druhom dotankovaní sa teda poradie vrátilo do pôvodného stavu. Za zmienku ešte stojí aj jazda Alexa Zanardiho, ktorý stále ďaleko zaostáva za očakávaniami. Po štarte z dvadsiateho miesta sa síce prepracoval až na deviate, no pri poslednej (tretej) žltej fáze predbehol Christiana Fittipaldiho a vyslúžil si trest, ktorý ho z ôsmeho miesta v cieli odsunul až na devätnáste. Škoda, lebo Alex potrebuje každý bod a chvíľu sa zdalo, že začína nachádzať svoju niekdajšiu formu.

SkryťVypnúť reklamu

A ako sa javí prognóza? Pred záverom zostávajú ešte tri štarty na ovale a päť štartov na klasických okruhoch. Teoreticky by táto skutočnosť mala viac nahrávať pilotom tímu Penske, ktorí aj vlani svoju cestu za triumfom nastúpili práve v Lexingtone. Podarí sa im podobná cesta aj tento rok?

Lexington (83 kôl): 1. Castroneves 1:44:54,931 hod. (170,6 km/h), 2. de Ferran + 1:568, 3. Carpentier + 2:548, 4. Tracy + 5:326, 5. Kanaan + 6:155, 6. Moreno + 6:7, 7. Tagliani + 7:537", 8. C. Fittipaldi + 11:322, 9. Servia + 14:561, 10. da Matta + 15:247, 11. Gidley + 15:938, 12. Dixon + 16:336. Stav po trinástich pretekoch (jedny boli zrušené): 1. Bräck 104 bodov, 2. Castroneves 103, 3. de Ferran 89, 4. Franchitti 81, 5. M. Andretti 73, 6. Dixon a daMatta po 70, 8. Tracy a Carpentier po 65, 10. C. Fittipaldi 54.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  3. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  4. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  7. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  8. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  1. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  3. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  5. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  6. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  7. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 12 112
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 7 918
  3. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 4 534
  4. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 4 108
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 4 079
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 3 246
  7. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 2 848
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 634
  1. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  2. Matej Galo: Pán Fico, rozhodol ste sa tunelovať takto na hulváta?
  3. Jaroslav Liptak: Ďalšia kauza, o dôvod menej riešiť skutočné problémy
  4. Matúš Radusovsky: Úvod do sveta medu: prečo mu veríme a čomu neveriť
  5. Dušan Király: Epická cesta naprieč Japonskom, 2000 km za 16 dní
  6. Ján Valchár: Ako Donald Trump (ne)precitol
  7. Štefan Šturdzík: Súdruh a jeho lokaj znovu úkolujú no vyzerajú pri tom trápne.
  8. Ján Škerko: Zvon svätého Jakuba: Hlas stáročí a nová nádej
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 40 860
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 33 257
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 15 859
  4. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 6 768
  5. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 678
  6. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 6 669
  7. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 6 411
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 230
  1. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  2. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  3. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  4. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  5. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  6. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  7. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  8. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu