CART. Ale to bolo iba zdanie. Ušľachtilé plnokrvníky nespali a okrem Portlandu (ALMS) a Mostu (ELMS) sa rytieri volantu stretli aj na náročnom belgickom okruhu v Spa, aby absolvovali ďalšie preteky FIA GT.
Legendárny okruh v Spa-Francorchamps azda nikomu netreba predstavovať. Prvé preteky sa tu jazdili už v roku 1924 a tohtoročná 24-hodinovka bola v poradí už päťdesiata tretia. V posledných rokoch však tieto slávne preteky akoby zostali stranou (ostatný raz sa tu FIA GT jazdilo v roku 1997, keď vyhral zvíťazil tím BMW Motorsport McLaren F1 s Lehtom a Soperom) a trvalo štyri roky, kým ich znova inštalovali do svetového šampionátu. Medzi súťažiacimi sú slávne zákruty Eau Rouge, Blanchimont, či Raidillon veľmi populárne a tak sa opätovné zaradenie stretlo s priaznivým ohlasom. "Preteky sú tu veľmi ťažké. Je tu menej roviniek ako v LeMans a trať je náročnejšia na prevodovku. Časté radenie bude pre pretekárov veľmi náročné. Rovnako tak môžu rozhodovať aj poveternostné podmienky, keď sa neraz strieda dážď, hmla a slnko. Ak bude zlé počasie, tak tu človek potrebuje poriadny kus šťastia." - tvrdil pred štartom Boris Derichebourg z tímu Paula Belmonda juniora a netušil ako vystihol situáciu.
Pred štartom, na ktorom sa zišlo asi 40 tisíc divákov, sa neustále striedalo slnko s prehánkami a pretekári veľkú radosť nemali. Štart sa najlepšie vydaril posádke Carsportu Holland, reprezentovanej Hezemansom, J. Bleekemolenom a Tassinom, ktorá využila najlepšie postavenie na štarte a začala diktovať tempo. Druhé miesto obhájil Rafanelliho posádka Naspetti, van de Poule a Steveny pred Bouchutom Bellocom a Duezom. Na pretekárov čakalo 24-hodín a nemalo zmysel zvádzať nerozvážne súboje už v úvode. K prvému dôležitému okamihu pretekov došlo v úvode piatej hodiny, keď vedúceho Hezemansa zdržala v depe výmena prepáleného výfuku a Holanďania stratili dve kolá (presadol Bleekemolen). Do vedenia sa tak dostal Steveny na jedinom Ferrari 550 Maranello. Za ním však už striehol Belloc, ktorý úspešne zaútočil po šiestich hodinách. Chrysler Viper tímu Larbre Competition s číslom sedem potom prvú pozíciu držal počas celej noci a ani nevnímal, že od chrbta sa k nemu pomaly blížila ďalšia "zmija", pilotovaná Hezemansovou posádkou. Tej sa po šestnástej hodine podarilo stiahnuť stratu dvoch kôl už na 37 sekúnd a pripravovala sa na útok. Zatiaľ však, čo noc tejto stíhacej jazde priala suchým počasím, deň priniesol znova dážď, ktorý sa zo slabého mrholenia menil na hustý lejak a na trať muselo päťkrát Safety Car. Štyri hodiny pred koncom stále viedol Belloc (a spol.) a na konte už mali 443 kôl a 3086 km. Holanďania držali druhé miesto. Tretia bola druhá posádka tímu Larbre Competition (Bourdais a spol.), ktorá po šmyku takmer zostala mimo trate. V závere sa ale rozdiel medzi Bellocom a Hezemensom znova zmenšil pod minútu a čakalo sa, že uvidíme dramatické finále. Zbytočne. Predčasné rozhodnutie prišlo asi dve a pol hodiny pred koncom, keď sa mladého Bleekemolena začali trápiť problémy s remeňom alternátora, ktorý "komplikoval" aj riadenie. Výsledkom boli hodiny a strata začala narastať. Jeroeny sa síce pokúsil do pretekov vrátiť, ale problém sa čoskoro zopakoval a náraz o stenu následne vážne poškodil vozidlo. S odstúpením Hezemansovej posádky tak vedúcej posádke Belloc, Bouchut, Duez prestalo hroziť vážne nebezpečenstvo a preteky napokon pokojne vyhrala pred tímovými kolegami Bourdaisom, Goueslardom a Dumesom. V oboch hlavných šampionátoch vedie teraz tím Larbre a pravdepodobne aj získa tohtoročný titul. V Spa neštartoval vlaňajší šampión, tím Lister Storm, ktorého šance týmto rozhodnutí prakticky klesli na nulu.
FIA GT Spa: 1. Duez/Bouchut/Belloc (Chrysler Viper) 528 kôl 24:02:47 hod, 2. Bourdais/Goueslard/Dumes (Chrysler Viper) 5 kôl, 3. Dierick/De Doncker/Dupont (Chrysler Viper) 7 kôl, 4. Vosse/Clerico/Helary (Chrysler Viper) 12 kôl, 5. Belmondo/Gosselin/Kumpen (Chrysler Viper) 27 kôl, 6. Daems/Longin/Severich (Chrysler Viper) 29 kôl. Kategória N-GT: 1. (5.) Riccitelli/Quester/Garzia/Simon (Porsche 996 GT3) 511 kôl 24:03'09" 17 kôl na víťaza GT, 2. (6.) Ortelli/Chiesa/Sauvage 3 kolá, 3. (7.) Perrier/Neugarten/Thiers 9 kôl, 4. (11.) Seiler/Depoix/Haezebrouck 15 kôl, 5. (12.) Babbini/Peter/Collini/Malcharek 29 kôl, 6. (13.) Kodsi/Warth/Polaski/Franchitti 31 kôl, všetci Porsche 996 GT3-R.
Poradie po siedmich pretekoch v GT: 1. Bouchut, Belloc 58 bodov, 3. Cambell-Walter 23, 4. Vosse 22, 5. Coronel, Hezemans a Bleekemolen po 20, 8. Derichebour 19. Piloti N-GT: 1. Riccitelli 40 bodov, 2. Terrien, Pescatori po 36, 4. Quester 32, 5. Babini 25, 6. Moccia 23, 7. Ortelli 17, 8. Cecotto a Kaufmann po 11. Tímy GT: 1. Larbre Competition 64 bodov, 2. Carsport Holland 31, 3. Lister Storm 28, 3. Belmondo Racing 27, 5. Team Rafanelli 14. Tímy N-GT: 1. RWS Motorsport 42 bodov, 2. JMB Competition 38, 3. ART Engineering 27, 4. Freisinger Motorsport 20, 5. Larbre Competition 19, 6. Orlando 11,
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.