Korzár logo Korzár

Dvadsaťštyri hodín v Spa bez tímu Lister Storm

Prvý augustový víkend pre automobilového fanúšika na prvý pohľad mohol javiť ako nudný, keďže sa nejazdila žiadna vrcholná disciplína ako F1, WRC, či

CART. Ale to bolo iba zdanie. Ušľachtilé plnokrvníky nespali a okrem Portlandu (ALMS) a Mostu (ELMS) sa rytieri volantu stretli aj na náročnom belgickom okruhu v Spa, aby absolvovali ďalšie preteky FIA GT.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Legendárny okruh v Spa-Francorchamps azda nikomu netreba predstavovať. Prvé preteky sa tu jazdili už v roku 1924 a tohtoročná 24-hodinovka bola v poradí už päťdesiata tretia. V posledných rokoch však tieto slávne preteky akoby zostali stranou (ostatný raz sa tu FIA GT jazdilo v roku 1997, keď vyhral zvíťazil tím BMW Motorsport McLaren F1 s Lehtom a Soperom) a trvalo štyri roky, kým ich znova inštalovali do svetového šampionátu. Medzi súťažiacimi sú slávne zákruty Eau Rouge, Blanchimont, či Raidillon veľmi populárne a tak sa opätovné zaradenie stretlo s priaznivým ohlasom. "Preteky sú tu veľmi ťažké. Je tu menej roviniek ako v LeMans a trať je náročnejšia na prevodovku. Časté radenie bude pre pretekárov veľmi náročné. Rovnako tak môžu rozhodovať aj poveternostné podmienky, keď sa neraz strieda dážď, hmla a slnko. Ak bude zlé počasie, tak tu človek potrebuje poriadny kus šťastia." - tvrdil pred štartom Boris Derichebourg z tímu Paula Belmonda juniora a netušil ako vystihol situáciu.

SkryťVypnúť reklamu

Pred štartom, na ktorom sa zišlo asi 40 tisíc divákov, sa neustále striedalo slnko s prehánkami a pretekári veľkú radosť nemali. Štart sa najlepšie vydaril posádke Carsportu Holland, reprezentovanej Hezemansom, J. Bleekemolenom a Tassinom, ktorá využila najlepšie postavenie na štarte a začala diktovať tempo. Druhé miesto obhájil Rafanelliho posádka Naspetti, van de Poule a Steveny pred Bouchutom Bellocom a Duezom. Na pretekárov čakalo 24-hodín a nemalo zmysel zvádzať nerozvážne súboje už v úvode. K prvému dôležitému okamihu pretekov došlo v úvode piatej hodiny, keď vedúceho Hezemansa zdržala v depe výmena prepáleného výfuku a Holanďania stratili dve kolá (presadol Bleekemolen). Do vedenia sa tak dostal Steveny na jedinom Ferrari 550 Maranello. Za ním však už striehol Belloc, ktorý úspešne zaútočil po šiestich hodinách. Chrysler Viper tímu Larbre Competition s číslom sedem potom prvú pozíciu držal počas celej noci a ani nevnímal, že od chrbta sa k nemu pomaly blížila ďalšia "zmija", pilotovaná Hezemansovou posádkou. Tej sa po šestnástej hodine podarilo stiahnuť stratu dvoch kôl už na 37 sekúnd a pripravovala sa na útok. Zatiaľ však, čo noc tejto stíhacej jazde priala suchým počasím, deň priniesol znova dážď, ktorý sa zo slabého mrholenia menil na hustý lejak a na trať muselo päťkrát Safety Car. Štyri hodiny pred koncom stále viedol Belloc (a spol.) a na konte už mali 443 kôl a 3086 km. Holanďania držali druhé miesto. Tretia bola druhá posádka tímu Larbre Competition (Bourdais a spol.), ktorá po šmyku takmer zostala mimo trate. V závere sa ale rozdiel medzi Bellocom a Hezemensom znova zmenšil pod minútu a čakalo sa, že uvidíme dramatické finále. Zbytočne. Predčasné rozhodnutie prišlo asi dve a pol hodiny pred koncom, keď sa mladého Bleekemolena začali trápiť problémy s remeňom alternátora, ktorý "komplikoval" aj riadenie. Výsledkom boli hodiny a strata začala narastať. Jeroeny sa síce pokúsil do pretekov vrátiť, ale problém sa čoskoro zopakoval a náraz o stenu následne vážne poškodil vozidlo. S odstúpením Hezemansovej posádky tak vedúcej posádke Belloc, Bouchut, Duez prestalo hroziť vážne nebezpečenstvo a preteky napokon pokojne vyhrala pred tímovými kolegami Bourdaisom, Goueslardom a Dumesom. V oboch hlavných šampionátoch vedie teraz tím Larbre a pravdepodobne aj získa tohtoročný titul. V Spa neštartoval vlaňajší šampión, tím Lister Storm, ktorého šance týmto rozhodnutí prakticky klesli na nulu.

SkryťVypnúť reklamu

FIA GT Spa: 1. Duez/Bouchut/Belloc (Chrysler Viper) 528 kôl 24:02:47 hod, 2. Bourdais/Goueslard/Dumes (Chrysler Viper) 5 kôl, 3. Dierick/De Doncker/Dupont (Chrysler Viper) 7 kôl, 4. Vosse/Clerico/Helary (Chrysler Viper) 12 kôl, 5. Belmondo/Gosselin/Kumpen (Chrysler Viper) 27 kôl, 6. Daems/Longin/Severich (Chrysler Viper) 29 kôl. Kategória N-GT: 1. (5.) Riccitelli/Quester/Garzia/Simon (Porsche 996 GT3) 511 kôl 24:03'09" 17 kôl na víťaza GT, 2. (6.) Ortelli/Chiesa/Sauvage 3 kolá, 3. (7.) Perrier/Neugarten/Thiers 9 kôl, 4. (11.) Seiler/Depoix/Haezebrouck 15 kôl, 5. (12.) Babbini/Peter/Collini/Malcharek 29 kôl, 6. (13.) Kodsi/Warth/Polaski/Franchitti 31 kôl, všetci Porsche 996 GT3-R.

Poradie po siedmich pretekoch v GT: 1. Bouchut, Belloc 58 bodov, 3. Cambell-Walter 23, 4. Vosse 22, 5. Coronel, Hezemans a Bleekemolen po 20, 8. Derichebour 19. Piloti N-GT: 1. Riccitelli 40 bodov, 2. Terrien, Pescatori po 36, 4. Quester 32, 5. Babini 25, 6. Moccia 23, 7. Ortelli 17, 8. Cecotto a Kaufmann po 11. Tímy GT: 1. Larbre Competition 64 bodov, 2. Carsport Holland 31, 3. Lister Storm 28, 3. Belmondo Racing 27, 5. Team Rafanelli 14. Tímy N-GT: 1. RWS Motorsport 42 bodov, 2. JMB Competition 38, 3. ART Engineering 27, 4. Freisinger Motorsport 20, 5. Larbre Competition 19, 6. Orlando 11,

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  3. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  4. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  7. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  8. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  1. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  3. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  5. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  6. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  7. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 12 129
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 7 926
  3. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 4 510
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 4 202
  5. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 4 093
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 3 245
  7. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 2 834
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 637
  1. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  2. Matej Galo: Pán Fico, rozhodol ste sa tunelovať takto na hulváta?
  3. Jaroslav Liptak: Ďalšia kauza, o dôvod menej riešiť skutočné problémy
  4. Matúš Radusovsky: Úvod do sveta medu: prečo mu veríme a čomu neveriť
  5. Dušan Király: Epická cesta naprieč Japonskom, 2000 km za 16 dní
  6. Ján Valchár: Ako Donald Trump (ne)precitol
  7. Štefan Šturdzík: Súdruh a jeho lokaj znovu úkolujú no vyzerajú pri tom trápne.
  8. Ján Škerko: Zvon svätého Jakuba: Hlas stáročí a nová nádej
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 40 860
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 33 257
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 15 859
  4. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 6 768
  5. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 678
  6. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 6 669
  7. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 6 411
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 230
  1. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  2. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  3. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  4. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  5. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  6. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  7. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  8. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu