svetového šampióna. Ten prvý si Schumacher môže vybrať už túto nedeľu na maďarskom Hungaroringu (14.00 SEČ), kde mu stačí získať o tri body viac ako Škótovi Davidovi Coulthardovi. To všetko je však už veľmi dobre známa skutočnosť a tak si radšej povedzme niečo o mieste konania pretekov, respektíve o šanciach oboch rivalov. Trať neďaleko Budapešti (asi 20 kilometrov severovýchodne) má povesť technického a pomalého okruhu, ktorý je naviac veľmi úzky a ťažko sa na ňom predbieha. Kdesi som už dokonca začul aj výstižné prirovnanie k monackému okruhu bez tesných zvodidiel. Napokon, veď je aj rovnako nepríjemne šmykľavý. Dôvodom však nie je bežné premávka, ale prach z priľahlých polí. Aj tu teda, tak ako v Monaku, chvíľu trvá, kým sa pilotom podarí vyjazdiť čistú ideálnu stopu. Vzhľadom na charakter trate sa pre Hungaroring volí veľký prítlak, čo potom ovplyvňuje aj životnosť pneumatík a teda aj počet zastávok v boxoch. Tie zvyčajne narátame až tri a majú mimoriadny význam na výsledok pretekov, keďže priamo na trati sa predbieha iba veľmi ťažko. Zo skúsenosti tiež vieme, že Maďarsko je v auguste veľmi teplá krajina a aj to má teda logický vplyv na životnosť ťažko skúšaných motorov a fyzickú kondíciu pilotov. Pri miestnom počte zákrut ale nemôžeme zabúdať ani na brzdy, ktoré tu už nie jedného pilota pripravili o body. V pretekoch má azda najväčšie šance uspieť ten, komu sa vydarí kvalifikácia. Náročný okruh tiež zvýhodňuje technicky zdatnejších (jazdiacich) pretekárov, akými sú Michael Schumacher, Jacques Villeneuve, či Mika Häkkinen. S podobnými okruhmi sa dokážu dobre vyporiadať podvozky Ferrari, ale i McLaren. Pre Williams (ktorý pripravil nový podvozok FW22-B) by však mohli skôr nahrávať klimatické podmienky (ak bude horúco), čo vyhovuje pneumatikám Michelin. To všetko sú však len predpoklady a skutočnosť môže byť napokon iná. Nás by však mohlo zaujímať aj to, ako sa v nových tímoch uvedú Frentzen a Alesi, ktorí si počas "prázdnin" vymenili kokpity. Udalosti, ktoré od nadchádzajúcej Grand prix očakávame je teda viac ako dosť a ktovie, či nás v cieli 306 kilometrových pretekov (77 kôl) nebude čakať aj nový majster sveta?
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.