prevyšujúcej 25 tisíc korún sa z majetku Železníc Slovenskej republiky s vysokou pravdepodobnosťou premiestnilo do niektorej zo zberní farebných kovov. Tí, ktorí k spomínaným prípojkám prejavili "až vlastnícky vzťah" sú však doteraz neznámi. "Krádeže farebných kovov sú skutočne fenoménom trestnej činnosti páchanej na úsekoch železničných tratí. Kým iné typy trestnej činnosti, ako napríklad okrádania vo vlakových súpravách, zaznamenávajú pokles, oblasť odcudzovania farebných kovov nám robí neustále vrásky na čele," povedal nám na margo tohto javu mjr. Marián Černický, zástupca riaditeľa odboru Železničnej polície v Poprade. Ako sme vyrozumeli z jeho ďalších slov, veľký podiel viny na takomto neutešenom stave majú aj samotní majitelia zberní farebných kovov. Tí podľa neho túto surovinu vykupujú aj napriek tomu, že im musí byť jasné, že ponukajúci sa k takémuto materiálu nemohol dostať bežnou, legálnou cestou. "Spomínané medené prípojky boli odcudzené preseknutím. Ak sa do zberne dostaví občan s vyše stovkou takto poškodených súčiastok, mali by sa ho vo výkupe dobre opýtať, ako k nim prišiel. Žiaľ, nedeje sa tak. Práve naopak. Výkupcovia, sú ochotnejší spolupracovať skôr so zlodejmi ako s nami. Na zlodejoch totiž zarobia, kým naše razie pre nich znamenajú väčšinou stratu," tvrdí M. Černický vysvetľujúc, že pri odhalení, že vykúpené kovy pochádzajú z krádeže, policajti túto surovinu ihneď konfiškujú a majiteľ zberne príde jednak o kovy a rovnako tak aj o peniaze vyplatené tomu, kto ich do výkupu doniesol. Tunajší železniční policajti preto vsádzajú na prevenciu. "Pravidelne kontrolujeme naše trate, pričom na tieto obhliadky nasadzujeme našich príslušníkov v civile. Žiaľ, je nás málo a tratí v našej pôsobnosti sú kilometre. Nemôžeme byť fyzicky prítomní všade," konštatuje M. Černický. Ako uviedol ďalej, medzi najkritickejšie časti tratí v správe tunajšieho odboru železničnej polície patria úseky v okolí obcí Štrba a Lučivná. Tu by sa mali vodiči pri prechádzaní cez železničné priecestie, aj napriek zelenej farbe na svetelných signalizačných zariadeniach, v každom prípade ešte raz ubezpečiť, či zo strany neprichádza vlaková súprava.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.