sme poznali len mužov a ženy. Teraz hodlám rozprávať o treťom pohlaví a to je tak trošku tajomstvo, ktoré súvisia s nástupom nového milénia," povedal Jakubisko tlačovej agentúre Korzo.
Chce vraj vo filme ukázať budúcnosť, realitu, ktorá podľa jeho predstáv nastúpi za dvadsať až tridsať rokov. Ale v žiadnom prípade nemá ísť o vážny vedecko-fantastický námet, v scenári režisér nešetrí humorom.
Naviac Jakubisko hodlá film točiť v koprodukcii s tvorcami zo Spojených štátov. Čiastočne ho však zdržujú pomery v Hollywoode. Herci i špecialisti filmových štábov teraz ako obyčajne uzatvárajú nové zmluvy, ktoré im majú zaistiť optimálne honoráre. "To zväzuje vzájomnú komunikáciu. Ale od spolupráce si sľubujem predevšetkým lepšie distribučné možnosti, ktoré sa s našim miestnym trhom nedajú porovnávať," povedal režisér. Takéto vyhliadky môžu pritiahnuť investorov, ktorí budú mať reálnu šancu na návratnosť vložených prostriedkov a zisk. "Pokiaľ teda v tomto ohľade nebudeme mať jasno, nemá význam robiť veľký film," dodal Jakubisko.
Zatiaľ sa teda venuje televíznej tvorbe. Pripravil scenáre pre dvanásť polhodinových filmov. Sčasti ich hodlá realizovať sám, sčasti ich ponúkne kolgom. "Sú to príbehy, které evokujú kedysi takú populárnu knihu poviedok Milana Kunderu, nazvanú Smiešne lásky," uviedol režisér.
Jeho plány však siahajú ešte ďalej. "Prišli za mnou zo Slovenska s ponukou natočiť voľné pokračovanie Tisícročnej včely. Napísal som teda synopsiu Tisícročného mravca. Zahŕňa históriu troch generácií, to znamená časový úsek od prvej cez druhú svetovú vojnu až po koniec minulého storočia. Avšak točiť historické filmy, ktoré zaberajú stovku rokov, je zložité. Kostýmy, výprava, veľké scény s množstvom účinkujúcich, to všetko zlhtne veľa peňazí," tvrdí Juraj Jakubisko.
Vie, o čom hovorí, protože má dostatok skúseností s výpravnými veľkofilmami, ktorými zaujal divákov u nás i vo svete.
-aet-/agentúra Korzo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.