priechod prešlo okolo 100 tisíc kamiónov. Podľa toho vyzerá aj stav cesty, ktorá nebola budovaná na takéto zaťaženie. V roku 1998 bol vyhlásený havarijný stav na štyroch úsekoch tejto cesty, kde bolo rozhodnuté vykonať úplnú rekonštrukciu. Odpomôcť preťažovaniu cesty by malo aj spustenie do prevádzky váh na tomto hraničnom priestore, pretože ide o cestný ťah, ktorý spája Baltik s Balkánom.
„Vodiči kamiónov vedeli, že na tomto hraničnom priechode nie sú inštalované váhy a tak preťažovali vozy natoľko, že cesta vyzerá tak, ako vyzerá," povedal nám riaditeľ Slovenskej správy ciest vo Svidníku Ján Rico. Okrem váhy sa na tomto hraničnom priechode buduje aj kamiónový terminál pre výstup z Poľskej republiky a vstup do Slovenskej republiky a prístavba colnice. Ich slávnostné odovzdanie do užívania sa uskutoční v piatok. Keďže budova colnice sa nachádza na poľskej strane, výstavbu finančne zabezpečovala Poľská republika. Preto aj pozvania na slávnostné otvorenie smerovali zo strany vojvodu Podkarpatského vojvodstva. Náš štátny fond cestného hospodárstva sa podieľal na financovaní a montáži váh pre vozidlá nákladnej dopravy.
Na požiadanie poľskej strany sa dnes uskutoční posledné stretnutie o nivelizácii cesty na vystupový terminál kamiónov zo Slovenskej republiky. Ten bol odovzdaný do užívania ešte pred asi šiestimi rokmi. Z hlavnej cesty vedie k nemu odbočka, ale na samom horizonte cesta nie je v rovine. To nedovoľuje inštaláciu váhy, pretože táto potrebuje, aby cesta bola aspoň 30 metrov v rovine. Preto Poliaci prišli s požiadavkou, aby sa hľadalo spoločné riešenie. Tým je zníženie nivelety cesty v najvyššom bode o 70 centimetrov. Na našej strane bude potrebné vykonať úpravu cesty v dĺžke približne 70 metrov. Práce na našej a poľskej strane by mali trvať dva mesiace a mali by začať 3. septembra. Takže kamióny smerujúce cez naše územie do Poľska od tohoto termínu pôjdu po starej trase.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.