Korzár logo Korzár

Na hraničnom priechode vo Vyšnom Komárniku otvoria terminál

Svidník - Cestný hraničný priechod vo Vyšnom Komárniku je značne vyťažený. Štatistické údaje hovoria, že za minulý rok cestou zo Svidníka na tento

priechod prešlo okolo 100 tisíc kamiónov. Podľa toho vyzerá aj stav cesty, ktorá nebola budovaná na takéto zaťaženie. V roku 1998 bol vyhlásený havarijný stav na štyroch úsekoch tejto cesty, kde bolo rozhodnuté vykonať úplnú rekonštrukciu. Odpomôcť preťažovaniu cesty by malo aj spustenie do prevádzky váh na tomto hraničnom priestore, pretože ide o cestný ťah, ktorý spája Baltik s Balkánom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Vodiči kamiónov vedeli, že na tomto hraničnom priechode nie sú inštalované váhy a tak preťažovali vozy natoľko, že cesta vyzerá tak, ako vyzerá," povedal nám riaditeľ Slovenskej správy ciest vo Svidníku Ján Rico. Okrem váhy sa na tomto hraničnom priechode buduje aj kamiónový terminál pre výstup z Poľskej republiky a vstup do Slovenskej republiky a prístavba colnice. Ich slávnostné odovzdanie do užívania sa uskutoční v piatok. Keďže budova colnice sa nachádza na poľskej strane, výstavbu finančne zabezpečovala Poľská republika. Preto aj pozvania na slávnostné otvorenie smerovali zo strany vojvodu Podkarpatského vojvodstva. Náš štátny fond cestného hospodárstva sa podieľal na financovaní a montáži váh pre vozidlá nákladnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Na požiadanie poľskej strany sa dnes uskutoční posledné stretnutie o nivelizácii cesty na vystupový terminál kamiónov zo Slovenskej republiky. Ten bol odovzdaný do užívania ešte pred asi šiestimi rokmi. Z hlavnej cesty vedie k nemu odbočka, ale na samom horizonte cesta nie je v rovine. To nedovoľuje inštaláciu váhy, pretože táto potrebuje, aby cesta bola aspoň 30 metrov v rovine. Preto Poliaci prišli s požiadavkou, aby sa hľadalo spoločné riešenie. Tým je zníženie nivelety cesty v najvyššom bode o 70 centimetrov. Na našej strane bude potrebné vykonať úpravu cesty v dĺžke približne 70 metrov. Práce na našej a poľskej strane by mali trvať dva mesiace a mali by začať 3. septembra. Takže kamióny smerujúce cez naše územie do Poľska od tohoto termínu pôjdu po starej trase.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 92 575
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 841
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 525
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 457
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 655
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 615
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 252
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 633
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu