Korzár logo Korzár

Na hraničnom priechode vo Vyšnom Komárniku otvoria terminál

Svidník - Cestný hraničný priechod vo Vyšnom Komárniku je značne vyťažený. Štatistické údaje hovoria, že za minulý rok cestou zo Svidníka na tento

priechod prešlo okolo 100 tisíc kamiónov. Podľa toho vyzerá aj stav cesty, ktorá nebola budovaná na takéto zaťaženie. V roku 1998 bol vyhlásený havarijný stav na štyroch úsekoch tejto cesty, kde bolo rozhodnuté vykonať úplnú rekonštrukciu. Odpomôcť preťažovaniu cesty by malo aj spustenie do prevádzky váh na tomto hraničnom priestore, pretože ide o cestný ťah, ktorý spája Baltik s Balkánom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Vodiči kamiónov vedeli, že na tomto hraničnom priechode nie sú inštalované váhy a tak preťažovali vozy natoľko, že cesta vyzerá tak, ako vyzerá," povedal nám riaditeľ Slovenskej správy ciest vo Svidníku Ján Rico. Okrem váhy sa na tomto hraničnom priechode buduje aj kamiónový terminál pre výstup z Poľskej republiky a vstup do Slovenskej republiky a prístavba colnice. Ich slávnostné odovzdanie do užívania sa uskutoční v piatok. Keďže budova colnice sa nachádza na poľskej strane, výstavbu finančne zabezpečovala Poľská republika. Preto aj pozvania na slávnostné otvorenie smerovali zo strany vojvodu Podkarpatského vojvodstva. Náš štátny fond cestného hospodárstva sa podieľal na financovaní a montáži váh pre vozidlá nákladnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Na požiadanie poľskej strany sa dnes uskutoční posledné stretnutie o nivelizácii cesty na vystupový terminál kamiónov zo Slovenskej republiky. Ten bol odovzdaný do užívania ešte pred asi šiestimi rokmi. Z hlavnej cesty vedie k nemu odbočka, ale na samom horizonte cesta nie je v rovine. To nedovoľuje inštaláciu váhy, pretože táto potrebuje, aby cesta bola aspoň 30 metrov v rovine. Preto Poliaci prišli s požiadavkou, aby sa hľadalo spoločné riešenie. Tým je zníženie nivelety cesty v najvyššom bode o 70 centimetrov. Na našej strane bude potrebné vykonať úpravu cesty v dĺžke približne 70 metrov. Práce na našej a poľskej strane by mali trvať dva mesiace a mali by začať 3. septembra. Takže kamióny smerujúce cez naše územie do Poľska od tohoto termínu pôjdu po starej trase.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  2. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  4. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  6. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  7. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  8. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu
  1. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  2. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  3. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  4. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  5. Aplikácia Otvorené drevo potvrdzuje transparentnosť LESY SR
  6. Drevo pod kontrolou: Ako technológia RFID mení vývoz drevnej hmo
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  8. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  1. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 10 254
  2. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 9 500
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 7 136
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 5 303
  5. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 3 701
  6. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 2 268
  7. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 1 934
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 1 520
  1. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  2. Rudolfa Vallová: Aj turizmus je o umení. Podnikania!
  3. David Talian: Nie každý manažér vie, ako prežiť 45 minút s ôsmakmi v piatok poobede
  4. Róbert Mačej: Keď poctivá práca bolí
  5. Monika Albertiová: Dobiáš rulez: (a Markíza v pozadí) 1:0 pre zdravý rozum
  6. Ján Valchár: Bol som zablogovaný.
  7. Eitan Levon: Ako OSN cez humanitárnu pomoc vyzbrojuje Hamas
  8. Viktor Pamula: Prečo som vstúpil do politiky ?
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 35 809
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 31 314
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 13 819
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 11 066
  5. Daniel Guľaš: Drony nad Moskvou: Úderný zásah do ruskej ekonomiky 6 997
  6. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 443
  7. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 5 640
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 5 488
  1. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  2. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  3. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  4. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  5. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  6. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  7. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  8. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu