tomto regióne. Konštatoval, že situácia na štátnych cestách prvej, druhej a tretej triedy sa podstatne zlepšila, predovšetkým vďaka väčšiemu balíku peňazí, ktoré štát do ich opráv investoval. Vlani na povrchové úpravy ciest bolo vynaložených 25 miliónov korún, kým v minulosti bola táto čiastka rozdelená na 3 až 4 roky. "Prideliť polovicu finančných prostriedkov z celoslovenského rozpočtu na opravu a údržbu ciest práve východnému Slovensku znamená, že si vláda uvedomuje situáciu, ktorá na cestách tejto časti Slovenska je. Stav ciest je tu naozaj oveľa horší ako inde na Slovensku, povedal minister. Dôkazom jeho slov je aj 160 kilometrov ciest, ktoré v troch okresoch Horného Zemplína naliehavo potrebujú opravu. Tá, pochopiteľne, nepríde na program iba tohto roku. Približne 250 miliónov korún, ktoré rekonštrukcie a opravy vyžadujú, bude preinvestovaných asi v priebehu piatich rokov. Na stretnutí ministra s predstaviteľmi mesta najvýraznejšie rezonovala myšlienka výstavby malého južného obchvatu Humenného, ktorý má z dopravného hľadiska pre región mimoriadny význam. "Projektová príprava je ukončená, začína sa s majetkovo-právnym vysporiadaním a po výberovom konaní na dodávateľa, s výstavbou sa môže začať v druhej polovici budúceho roka, zhodnotil postup prác na príprave tejto stavby minister. Dodal, že stavba by mala byť ukončená v priebehu troch rokov. V tejto súvislosti primátor Humenného ocenil spoluprácu Slovenskej správy ciest s mestom, ktorej záleží na tom, aby cestná sieť okresu sa dostala na kvalitatívne vyššiu úroveň, čo je mimoriadne dôležité aj z hľadiska bezpečnosti dopravy a vytvorenia podmienok pre príchod investorov do tohto regiónu. J. Macejko potom navštívil aj železničnú stanicu v Humennom, aby sa osobne presvedčil o tom ako veľmi potrebuje pokračovať v rekonštrukcii, ktorá vlani začala opravou strechy. V podniku SAD sa hovoril na tému jeho budúcej transformácie , ktorá vzhľadom na pripravený projekt by mala akceptovať záujmy štátu i regiónu. Preto na vyšší územný celok, ktorý vzniká reformou verejnej správy, by malo prejsť 34 percent z majetku SAD. Ide o to, aby sa dodržala obslužnosť územia a uspokojil aj záujem podnikov verejnej dopravy. Minister pripomenul, že v budúcnosti bude dotácie pre SAD za prepravu vo verejnom záujme rozdeľovať región a nie štát.
Autor: Gabriela Chomová
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.